OOC

Mar 3, 2025 6:02 pm
Her er et karakter ark
[ +- ] DoD
Mar 3, 2025 6:05 pm
Der ligger lidt mellem linjerne at jeg er GM.
Men lad mig høre, hvad kunne du tænke dig at spille/opleve?
Mar 5, 2025 7:19 am
Synes det er nemmere at kommunikere her end via PM's
Mar 5, 2025 5:37 pm
Helt fint. Jeg kigger på DoD i aften. Altså - det er Dragonbane versionen - eller hvad? Jeg var i min rollespilshule og finde systemet frem. Der faldt jeg også lige over Väsen, hvis du har det. Det er måske lidt mere investigation/folklore agtigt. Ved ikke om det dur til 1n1. Bare en tanke

Og lige en sidste tanke : Jeg har en del The One Ring (seneste version). Det kunne også være fedt. Har heller ikke noget imod at køre det.
Last edited March 5, 2025 6:14 pm
Mar 5, 2025 6:43 pm
The One Ring har aldrig rigtig fanget mig.

Jeg har ikke grundreglerne til Väsen, men det er aboslut et spil som jeg gerne vil spille på et tidspunkt. Hvorfor skulle det ikke du til 1n1?
Mar 5, 2025 7:07 pm
Jeg tror umiddelbart det er fint til 1n1 - jeg har bare ikke læst i det endnu - men det kunne helt sikkert være sjovt. Det er jeg ret hooked på - på et tidspunkt. Måske ville det være oplagt at jeg kørte det, for jeg har studeret en den dansk folketro og lavet et site om det: troldfolk.dk Men det bliver først når jeg har haft tid til at læse systemet, i så fald.

Jeg fandt ikke ud af om det var Dragonbane eller om det er det rigtige Drager og Dæmoner?
Last edited March 5, 2025 7:29 pm
Mar 5, 2025 7:48 pm
Hvor er det en fed side du har lavet! Hvorfor bruger du ikke din avatar?
http://www.troldfolk.dk/wp-content/uploads/2017/05/Bech-Oldtroll_troldfolk.jpg

Dragonbane er den engelsk oversættes af den opdaterede version af Drager og dæmoner.
Til sommer kommer den opdaterede version på dansk link

Jeg tror jeg har væsen reglerne liggende et sted. Har endnu ikke fået spillet det, men hvis du har folketro væsner at efterforske kunne det være oplagt
Mar 7, 2025 8:19 am
Jeg lqver nok en human? mage, men starter med at rulle nogle stats

Rolls

Stats - (4d6high3)

(3265) + 3 = 19

Stats - prøver igen - (highest3of4d6)

(1512) + 3 = 12

Forsøg 3 - (4d6droplowest)

(4165) = 16

Mar 7, 2025 11:49 am
dice logic er 4d6H3 eller 4d6L3

Normalt er dragonbane 3d6 straight, men hvis vi skal køre solo vil jeg nok også forså 4d6h3 + en ekstra heroic ability som du lovligt må tage

Rolls

4d6high3 - (4d6H3)

(1152) = 8

Mar 7, 2025 1:15 pm
Vi prøver igen (og ifølge min version af Dragonbane - så er det 4d6, men vi må lige sammenligne regelversioner)

Rolls

stats - (4d6H3, 4d6H3, 4d6H3, 4d6H3, 4d6H3, 4d6H3)

4d6H3 : (2534) = 12

4d6H3 : (6643) = 16

4d6H3 : (4263) = 13

4d6H3 : (4314) = 11

4d6H3 : (5333) = 11

4d6H3 : (5553) = 15

Mar 7, 2025 9:04 pm
Har lagt en karakter på - er ikke sikker på detaljerne, men du kan prøve at kigge.
Mar 8, 2025 1:38 pm
BechDK says:
Vi prøver igen (og ifølge min version af Dragonbane - så er det 4d6, men vi må lige sammenligne regelversioner)
Du har ret, jeg huskede forkert, det er 4d6h3 for stats i reglerne
Det eneste jeg ikke kan se på dit karakter ark er din bonus Heroic Ability.

Fortæl mig lidt mere om ham. Han er en ung animist, men er det sådan druide agtigt, eller boglært troldmand?
Mar 8, 2025 5:05 pm
runekyndig says:
BechDK says:
Du har ret, jeg huskede forkert, det er 4d6h3 for stats i reglerne
Det eneste jeg ikke kan se på dit karakter ark er din bonus Heroic Ability.

Fortæl mig lidt mere om ham. Han er en ung animist, men er det sådan druide agtigt, eller boglært troldmand?
Mener ikke mage får heroic ability? Skal nok lige vende tilbage med lidt om ham.
Mar 8, 2025 6:35 pm
Siden vi køre et solo game, så får du en bonus heroic ability.
Jeg har besluttet mig for at bruge min homebrew verden til dette eventyr
https://db4sgowjqfwig.cloudfront.net/campaigns/26454/assets/713696/kort5.PNG?1489918026

Du får lige et par noter. Som du næsten kan se så er der blevet spillet en del i Kanaros og Redheim, men til at starte med er alt det her historie ikke så vigtig, der er bare en masse baggrunds viden tilgængelig

Redheim
Info: En selvstændig by, der endte med at få et ret stort landområde med.

Kanaros
Info: Et større kongerige, middel europæisk kultur og miljø.
Hovedstand Cronos

Pentari
Info: Den største troldmands by i verden. De forsøgte sig overtage Kanaros, men endte med et gevaldigt nederlag
Pentari troldmænd er ikke særligt populære.

Nordriget
Info: Et vildt område, med dybe skove, kolde øde egne og en stærk klan/vikinge kultur.

Tur’ch kejseriget,
Info: Et sydlandsk/arabisk rige.

Tarta riget
Info: Græsk kultur og miljø.

Afvigelser fra klassiske fantacy verdener
Scrolls findes ikke. I stedet bliver engang spells lagt på ler plader, som ofte knækkes når de aktiveres. Redheim har gjort sig rig det ler bla
Orker og elvere har før arbejdet sammen imod menneskerne
Er man et uægte barn, eller kender man ikke sine forældre, får man bynavnet som efternavn.
Det er et Adels symbol at bære langsværd/longsword.
[ +- ] Guder
[ +- ] Paladin orden

Jeg vil også gerne have et par linjer om din ven fra din magi skole. En bedste ven / kæreste som du ikke har set længe. I er ikke udannet i Pentari, men er fra et andet sted.
Er der der et område du kunne tænke dig at vi spillede i. Fx klassis fantacy setting er Kanaros/Redheim, men i nordriget vil det være meget mere vikinge agtigt.
Mar 9, 2025 3:14 pm
Thain af Bromth er en forældreløs, nyuddannet troldmand. Det har taget flere år og hårde anstrengelser at nå så langt, og derfor er Thain en smule forfængelig om sin nye status ( det er det eneste han har). Thain er det klassiske eksempel på en forældreløs, der blev afleveret på dørtrinet med en seddel og en pose penge (og andet?)
Thain havde en’ anden medstuderende, Malarc, en hård konkurrent, men også ven. Kun en af dem kunne nemlig vælges som svend og den store Calamax.’s arvtager og gå i hans fodspor. Thain tabte denne konkurrence, og måtte bittert forlade pladsen med sit lærebevis i hånden. Men ikke før han havde byttet sin troldmandsbog ud med Malarcs, som indeholdt noter til at forstå flere besværgelser end han selv havde lært.
OOC:
Måske kan det her bruges. Det er ikke så meget - men min erfaring siger mig, at karaktere. hurtigt tager form når historien starter. Du må gerne ændre i det.
Mar 9, 2025 7:47 pm
Vil du køre helt solo, eller skal jeg lave en NPC der kan tage med dig? En kriger type, som kan stå frem skulle det komme til kamp?

Jeg ruller en NPC
Kin:
Profession: figther
Rolls

Kin - (1d12)

(2) = 2

Age - (1d6)

(1) = 1

Attributter - (4d6h3, 4d6h3, 4d6h3, 4d6h3, 4d6h3, 4d6h3)

4d6h3 : (5215) = 12

4d6h3 : (3436) = 13

4d6h3 : (6361) = 15

4d6h3 : (2513) = 10

4d6h3 : (2552) = 12

4d6h3 : (5236) = 14

gear - (1d6)

(6) = 6

Mar 9, 2025 7:49 pm
Lad os bare prøve solo 😬
Mar 11, 2025 10:07 am
Velkommen til @Sassafras

Min første post indeholder et karakter ark og så kan du følge karakter skabelsen i grundreglerne.
Du får en ekstra Heroic Ability som du lovligt kan tage

Thain er på mission fra den lokale baron, og din karakter vil møde Thain i landsbyen Bramholt. Bramholt er det sted hvor din karakter er vokset op, men du har været bortrejst i en længere periode og er nu hjemme på visit før første gang i mange år.
Mar 11, 2025 4:23 pm
Mange tak for invitationen :) Super, jeg prøver at få lavet mit sheet så hurtigt som muligt (får en ven på besøg i aften, så måske bliver det først i løbet af i morgen). Første tanke var en rookie knight/paladin for Jernkløren som måske er splittet mellem sine pligter til sin orden og den familie han efterlod i Bramholt.
Mar 12, 2025 6:55 am
Jeg får skrevet et rejse indlæg i aften
Sassafras says:
Mange tak for invitationen :) Super, jeg prøver at få lavet mit sheet så hurtigt som muligt (får en ven på besøg i aften, så måske bliver det først i løbet af i morgen). Første tanke var en rookie knight/paladin for Jernkløren som måske er splittet mellem sine pligter til sin orden og den familie han efterlod i Bramholt.
Så en ridder hvor det ekstra Heroic Ability går til mentalisme magi?
load next

You do not have permission to post in this thread.