Fårets Forbandelse

Lens Baron Tårnsø

runekyndig

Mar 9, 2025 7:43 pm
Regnen trommer mod de blyindfattede ruder i lensbaronens borg. Luften i den store sal er tung af stearinrøg, våd uld og den fjerne duft af fugtig sten. Ildstedet knitrer, men varmen når knap frem til der, hvor du står.

Bag et stort egetræsbord sidder Lensbaron Justin Tårnsø, en spinkel mand i en mørk kappe med broderet sølvtråd. Hans skarpe øjne hviler vurderende på dig, Thain af Bromth, som en smed, der overvejer et nystøbt sværd.

Jeg håber, din lærde baggrund har gjort dig parat til mere end blot akademiske diskussioner, troldmand, Siger baronen med en tone, der ligger et sted mellem ros og mistro. Han trommer med fingrene mod bordet.

Jeg har ikke hørt fra landsbyen Bramholt i tre uger. Ikke en sendebud, ikke en købmand, intet. Jeg satte troldkvinden Mistrelva af Ka'li som borgmester dér. En klog kvinde, troede jeg, men nu er jeg ikke længere sikker. Jeg frygter, at jeg har begået en fejl.
OOC:
Giv mig et Myths & Legends slag
Han rækker dig et pergament med den seneste rapport fra Bramholt – en uge gammel. Den er kort og mærkværdig.

Alt vel i Bramholt. Ingen fare. Ingen grund til at sende mænd.
- Mistrelva

Baronen sukker tungt.

Det er en løgn. Mine folk rapporterede banditaktivitet i området for en måned siden. Der er altid problemer i en landsby af den størrelse. En sand leder ville bede om forstærkninger, forråd… ikke tie stille.

Han retter sig op, tonen bliver skarpere.

Du er nyuddannet, og dette er din chance for at vise dit værd. Jeg vil vide, hvad der foregår. Man sender en troldmand til at undersøge en troldmand - eller troldkvinde. Hvis Mistrelva har forrådt mig, eller hvis noget andet har taget magten, så forventer jeg, at du håndterer det.

Hans blik skærpes.
Og Thain… skuffer mig ikke. Pentari ligger ikke langt her fra, og hverken du eller Mistrelva er forbundet til den forbandede by, men bliver dette ikke løst ordentligt så er folket ligeglad med om du er fra Pentari eller ej
[ +- ] Myths & Legends: Pentari
OOC:
Landsbyen Bramholt ligger 3-4 dags rejser til hest, herfra. 6-8 dage til fods
Lens Baron Tårnsø
Mar 9, 2025 8:09 pm
OOC:
Uuh spændende intro :) I like it. Foreløbigt får du lige det roll du bad om. Redigerer indlægget senere. Ville bare lige i gang.

Rolls

Myths & Legends (TN=6) - Roll - (1d20)

(4) = 4

Mar 9, 2025 8:16 pm
[ +- ] Myths & Legends: Ka'li
Mar 10, 2025 3:33 pm
Thain sank en klump. De sidste mange år var primært gået med studier og magiske forsøg. Dette var noget helt andet, men hvis han skulle frem i Verden var den slags opgaver uundgåelige. Og så var der sagen med Malarc - det var ikke en dårlig ide at forsvinde et par uger til en bedre plan forhåbentlig viste sig.
Thain gned sine hænder nervøst
Selvfølgelig, Sire, jeg skal gøre mit yderste for ikke at skuffe Dem. Jeg øh, er til fods, så hvis sagen haster kunne jeg måske formaste mig til at spørge, om Man kunne låne et ridedyr?
Thain blev rød i kinderne.
Ja, jeg kunne måske påkalde Magterne til fremkalde en Helvedshest, men den falder i så forfærdelig dårlig smag hos de lokale bønder og vil ikke fremme den foreliggende sag.
Thain rømmede sig, og lod blikket flakke.
Last edited March 10, 2025 5:16 pm

Rolls

Thain: Persuasion (TN=5) - Boon - (2d20l1)

(143) = 3

Mar 10, 2025 7:28 pm
Lens Baron Tårnsø
Jaa... joo... En hest kan vi vist godt arrengere.
Baronen henvender sig til en af vagterne med en meget mere hjemlig tone.
Theo, vær sød at se til at troldmand Thain får en hest, saddel og hvad han ellers skal bruge til turen.
Theo

Selvfølgelig Baron, bare en hest og proviant, ikk?
Han skal ikke eskorteres, eller hvad?
Du sagde selv at der var banditter i området, ikk?

Lens Baron Tårnsø
Baronen grynter lidt utilfreds.
Theo min dreng, vi har snakket om at ikke alle sætninger skal afsluttes med et spørgsmål. Det er en uvane!
Men det er op til troldmanden om han har behov for en eskorte.

Du får en hest, saddel og proviant til 6 dage.
OOC:
Der er nogle rejse regler, hvilket kan indkludere random encouters. Dem prøver vi :D
Andet du vil inden du rejser afsted?
Mar 10, 2025 8:30 pm
Thain rankede ryggen og smilede et svagt smil.

Nej tak, Sire, det var det hele sagde han og bukkede.

Indvendigt slog Thains mave knuder. Han ville allerhelst takke ja til tilbuddet, men det ville få ham til at fremstå svag i baronens øjne.
… Men nu havde han jo også Malarcs, den fedterøvs, formularsamling og hans noter til at påkalde lyn fik formularen til at give meget bedre mening for Thain. Hvis det blev nødvendligt kunne han riste fjenden på afstand. Det var han sikker på. Næsten…
OOC:
Glæder mig til at prøve rejseregler.

Baronen har godt nok ikke nævnt noget om betaling, men jeg tænker heller ikke at man i hans tjeneste får løn pr mission.

Må i øvrigt lige få lavet et portræt at Thain snart. Ser bedre ud på posts.
Last edited March 10, 2025 8:31 pm
Mar 12, 2025 3:03 pm
Thain rejser afsted på den ca 150km lange rejse. Den første dag følger Thain den gamle vej imod Kali. Den ikke rigtigt vedligeholdt eller berejst, og der vokser langt græns imellem brosterene, men det er stadig en god vej. Den første dag går uden nogle større begivenheder end at en hjort sprang ud af busken og løb videre ned af vejen, før den igen stak af ud i buskaset.
Du finder en bålplads med et shelter der er gravet ind i en jordhøj. Det er en duft af rævetis, men det er ellers tørt og natten er ovre før du ved af det.
[ +- ] Rejsen på et kort
[ +- ] Travel
OOC:
Du har rejst 60 km
Ved middags tid næste dag er det tid Thain forlader vejen og svinger mod syd.
[ +- ] PATHFINDERS
OOC:
Jeg ruller en Bushcraft med et boon, da du stadig er på vejen
Med et mishap!

Thain rejser videre syd over og er nu i det mere vilde landskab. Der er marker, skov og eng. Der er mindre stier og hjulspor, men vælger han den rigtige?
Endnu 60km er tilbage lagt og han vil være ved landsbyen i morgen ved en middags tid. Men nu skal der etableres en lejer hvor han kan overnatte.
[ +- ] MAKING CAMP
Natten er kold og træls, især fordi Thain opdager at hans Flint & tinder er forsvundet. (Mishap) Rigtig sovegrej havde han ikke fået pakket så det er at sove under himlen på en fugtig nat.
OOC:
(ingen sovegrej = bane på bushcraft)

Rolls

Thain: Bushcraft (TN=12) - Boon - (2d20l1)

(1216) = 12

Mishap - (1d12)

(5) = 5

Thain: Bushcraft (TN=12) - Roll - (1d20)

(2) = 2

Thain: Bushcraft (TN=12) - Bane - (2d20h1)

(1119) = 19

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 12, 2025 3:26 pm
Efter en træls kold nat, vågner Thain op og rider det sidste stykke til Bramholt. Han følger en sti der går over en bakke top, og da han når toppen ser han Bramholt.
https://i.imgur.com/l78CHLw.png

Lidt længere nede af stien ser han en ung ridder. På ridders skjold ser Thain billedet af en ørn, med klør af jern. Det kunne meget vel være en af paladin ordens jernklør, af ørne ordnen.
Der er 3 ordner, ørne ordnen som tager ud og besejre ondskab, falke ordenen som går ud of finder ondkaben, og ugle ordnen som studere ondskaben.
OOC:
@Sassafras nu må du endelig rette mig, hvis Alistar i virkeligheden er af en anden orden. Men han virker umidelbart til at være af ørneordnen. Han har et lille bronze skjold, med en ørn, og jernklør, på størrelse med et amerikansk politi skilt, der identificere ham som en paladin.

@Sassafras, @BechDK det er vist tid at præcentere jer for hinanden
Landsbyen Bramholt
Mar 12, 2025 5:28 pm
Thain forbandede den ringe forberedelse på turen. Det var så typisk ham, at være optaget af alt muligt andet end det praktiske. Hvorfor havde han ikke studeret den formular, der skaber mad, eller renser omgivelserne? Og hvorfor havde han glemt basalt rejsegrej?
Det var ikke et imponerende første indtryk man fik a Thain i dag. Pjusket hår, ubarberet og sorte rander under øjnene. Ansigtet og kropsholdningen viste tegn på at sidde krummet sammen på bænken med studierne, men der var også en vilje i blikket. Klædt i simpel, brun tunika og mørkebrun kappe. En skuldertaske til medikamenter og hans fomularbog.
Thain løftede højre hånd til hilsen.
Vær hilset! Thain af Bromth
Last edited March 12, 2025 5:29 pm
Mar 12, 2025 8:15 pm
Alistair var forsvundet dybt ind i sine egne tanker, hans øjne låst fast på en landsby som han havde været næsten sikker på at han ikke ville se igen da han først var rejst derfra for at blive oplært i ørne ordnen. Hans far havde hvertfald slået fast at han ikke ville være ked af det hvis han aldrig så Alistairs ansigt igen...men da han havde fået beskeden at hans mor var blevet dødeligt syg...det kunne han ikke ignorere. Alistair tog et dyb suk og hoppede ned fra sin hest, han ville gå det sidste stykke af vejen. En stemme bag ham brød fortryllelsen og hans tanker vendte endelig tilbage til nutiden. Med et hurtigt drej vendte han blikket imod den nytilkomne person og forsigtigt løftede han sin højre hånd tilbage i en hilsen.
"Alistair af Bramholt, ridder af Jernklørene. Hvad bringer dig hertil?"
Mar 12, 2025 9:10 pm
Årh…jeg er æh… på studietur, kan man sige. Ja. Jeg observerer. Fugle. Ja. Jeg er ved at skrive en afhandling om.. Kanaros’ Kakkende krager. Har min notesbog her. Ja, det er måske lidt nørdet for en krigens mand som dig, så lad det blive ved det. Men øh- jeg slår da gladeligt følgeskab ind i byen.
Thain gestikulerede imødekommende.

I samme øjeblik lød der faktisk kragekald inde fra træerne, og Thain lyttede opmærksomt et øjeblik.
OOC:
Thain havde ikke lige fået overvejet en dækhistorie. Men han vil gerne bruge magic trick: birdsong
Last edited March 12, 2025 9:15 pm
Mar 13, 2025 2:55 pm
Alistair kigger forundret på Thain, men er ikke interesseret nok til at stille spørgsmålstegn ved hans historie. "Huh…jeg troede ikke at denne egn var kendt for sit fugleliv, men man lærer jo noget nyt hver dag". Han skæver akavet over til landsbyen og så tilbage på den nytilkomne, "Men lad os da følges det sidste stykke, så kan du fortælle mig alt om disse krager"

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 13, 2025 4:12 pm
Som i kommer tættere på byen ser i at en fårefold tilsydelandende er blevet åbnet, for der går får frit i gaderne.
Og der er ingen mennesker at se
Landsbyen Bramholt
Mar 13, 2025 6:46 pm
Jo, erh, altså Corvus Corvus, som Kragen også hedder bland Lærde, er meeget interessant og kendt for sin… Thain stoppede midt-sætning, forbløffet over situationen og lettet over at slippe for at uddybe sin historie. Han kiggede rundt. Der måtte da være folk i nærheden?
En knugen begyndte at stramme sit greb i maven. Der var noget galt her…
OOC:
Bruger Birdsong til boon på Awareness
Last edited March 13, 2025 6:47 pm

Rolls

Awareness (TN=6) - Boon - (2d20l1)

(44) = 4

Mar 13, 2025 9:14 pm
En kold følelse spredte sig ned af Alistairs ryg. Han kendte udemærket godt den bondemand der ejede de får, og der var ingen chance for at han var så uforsigtig at lade lågen til folden stå åben. Hurtigt tog han sin hjelm af hovedet for bedre at kunne kigge rundt efter tegn på fare.

Rolls

Awareness (TN=10) - Roll - (1d20)

(13) = 13

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 14, 2025 7:24 pm
Thain krydser bygrænsen og lægger mærke til en hvid sten i græsset. På størrelse med et serverings fad, men 5 til 8 cm tyk.
I den ene ende af stenen, hvor den er fladest, er der skåret et komplext magisk symbol, som er farvet op med en rød lak af en slags.

Tre får der kommer hastigt hen til Alistair og begynder af bræe af ham.
Landsbyen Bramholt
Mar 14, 2025 7:47 pm
Alistair har aldrig haft et problem med får før, men det er alligevel en smule foruroligende når fårene kommer så aggressivt hen imod ham. Han prøver forsigtigt at genne fårene hen til folden.
OOC:
Hvilket skill check er det? Bushcraft? Beast Lore? Persuasion?
Mar 14, 2025 8:03 pm
OOC:
Jeg vil sige Beast Lore eller Persuasion
Mar 14, 2025 8:25 pm
Thain gispede, da han så det magiske symbol - men var dette et skadesymbol, eller var det beskyttelse?
OOC:
Vil se om det hører til Animism - Jeg kan ikke rulle for andre schools, så vidt jeg kan se?👀

Rolls

Animism (TN=12) - Roll - (1d20)

(9) = 9

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 14, 2025 8:41 pm
Thain synes det ligner noget afgrænsende eller beskyttende magic, men dette symbol er blot et anker punkt for noget meget større
Landsbyen Bramholt
load next

You do not have permission to post in this thread.