Fårets Forbandelse

Lens Baron Tårnsø

runekyndig

Mar 9, 2025 7:43 pm
Regnen trommer mod de blyindfattede ruder i lensbaronens borg. Luften i den store sal er tung af stearinrøg, våd uld og den fjerne duft af fugtig sten. Ildstedet knitrer, men varmen når knap frem til der, hvor du står.

Bag et stort egetræsbord sidder Lensbaron Justin Tårnsø, en spinkel mand i en mørk kappe med broderet sølvtråd. Hans skarpe øjne hviler vurderende på dig, Thain af Bromth, som en smed, der overvejer et nystøbt sværd.

Jeg håber, din lærde baggrund har gjort dig parat til mere end blot akademiske diskussioner, troldmand, Siger baronen med en tone, der ligger et sted mellem ros og mistro. Han trommer med fingrene mod bordet.

Jeg har ikke hørt fra landsbyen Bramholt i tre uger. Ikke en sendebud, ikke en købmand, intet. Jeg satte troldkvinden Mistrelva af Ka'li som borgmester dér. En klog kvinde, troede jeg, men nu er jeg ikke længere sikker. Jeg frygter, at jeg har begået en fejl.
OOC:
Giv mig et Myths & Legends slag
Han rækker dig et pergament med den seneste rapport fra Bramholt – en uge gammel. Den er kort og mærkværdig.

Alt vel i Bramholt. Ingen fare. Ingen grund til at sende mænd.
- Mistrelva

Baronen sukker tungt.

Det er en løgn. Mine folk rapporterede banditaktivitet i området for en måned siden. Der er altid problemer i en landsby af den størrelse. En sand leder ville bede om forstærkninger, forråd… ikke tie stille.

Han retter sig op, tonen bliver skarpere.

Du er nyuddannet, og dette er din chance for at vise dit værd. Jeg vil vide, hvad der foregår. Man sender en troldmand til at undersøge en troldmand - eller troldkvinde. Hvis Mistrelva har forrådt mig, eller hvis noget andet har taget magten, så forventer jeg, at du håndterer det.

Hans blik skærpes.
Og Thain… skuffer mig ikke. Pentari ligger ikke langt her fra, og hverken du eller Mistrelva er forbundet til den forbandede by, men bliver dette ikke løst ordentligt så er folket ligeglad med om du er fra Pentari eller ej
[ +- ] Myths & Legends: Pentari
OOC:
Landsbyen Bramholt ligger 3-4 dags rejser til hest, herfra. 6-8 dage til fods
Lens Baron Tårnsø
Mar 9, 2025 8:09 pm
OOC:
Uuh spændende intro :) I like it. Foreløbigt får du lige det roll du bad om. Redigerer indlægget senere. Ville bare lige i gang.

Rolls

Myths & Legends (TN=6) - Roll - (1d20)

(4) = 4

Mar 9, 2025 8:16 pm
[ +- ] Myths & Legends: Ka'li
Mar 10, 2025 3:33 pm
Thain sank en klump. De sidste mange år var primært gået med studier og magiske forsøg. Dette var noget helt andet, men hvis han skulle frem i Verden var den slags opgaver uundgåelige. Og så var der sagen med Malarc - det var ikke en dårlig ide at forsvinde et par uger til en bedre plan forhåbentlig viste sig.
Thain gned sine hænder nervøst
Selvfølgelig, Sire, jeg skal gøre mit yderste for ikke at skuffe Dem. Jeg øh, er til fods, så hvis sagen haster kunne jeg måske formaste mig til at spørge, om Man kunne låne et ridedyr?
Thain blev rød i kinderne.
Ja, jeg kunne måske påkalde Magterne til fremkalde en Helvedshest, men den falder i så forfærdelig dårlig smag hos de lokale bønder og vil ikke fremme den foreliggende sag.
Thain rømmede sig, og lod blikket flakke.
Last edited March 10, 2025 5:16 pm

Rolls

Thain: Persuasion (TN=5) - Boon - (2d20l1)

(143) = 3

Mar 10, 2025 7:28 pm
Lens Baron Tårnsø
Jaa... joo... En hest kan vi vist godt arrengere.
Baronen henvender sig til en af vagterne med en meget mere hjemlig tone.
Theo, vær sød at se til at troldmand Thain får en hest, saddel og hvad han ellers skal bruge til turen.
Theo

Selvfølgelig Baron, bare en hest og proviant, ikk?
Han skal ikke eskorteres, eller hvad?
Du sagde selv at der var banditter i området, ikk?

Lens Baron Tårnsø
Baronen grynter lidt utilfreds.
Theo min dreng, vi har snakket om at ikke alle sætninger skal afsluttes med et spørgsmål. Det er en uvane!
Men det er op til troldmanden om han har behov for en eskorte.

Du får en hest, saddel og proviant til 6 dage.
OOC:
Der er nogle rejse regler, hvilket kan indkludere random encouters. Dem prøver vi :D
Andet du vil inden du rejser afsted?
Mar 10, 2025 8:30 pm
Thain rankede ryggen og smilede et svagt smil.

Nej tak, Sire, det var det hele sagde han og bukkede.

Indvendigt slog Thains mave knuder. Han ville allerhelst takke ja til tilbuddet, men det ville få ham til at fremstå svag i baronens øjne.
… Men nu havde han jo også Malarcs, den fedterøvs, formularsamling og hans noter til at påkalde lyn fik formularen til at give meget bedre mening for Thain. Hvis det blev nødvendligt kunne han riste fjenden på afstand. Det var han sikker på. Næsten…
OOC:
Glæder mig til at prøve rejseregler.

Baronen har godt nok ikke nævnt noget om betaling, men jeg tænker heller ikke at man i hans tjeneste får løn pr mission.

Må i øvrigt lige få lavet et portræt at Thain snart. Ser bedre ud på posts.
Last edited March 10, 2025 8:31 pm
Mar 12, 2025 3:03 pm
Thain rejser afsted på den ca 150km lange rejse. Den første dag følger Thain den gamle vej imod Kali. Den ikke rigtigt vedligeholdt eller berejst, og der vokser langt græns imellem brosterene, men det er stadig en god vej. Den første dag går uden nogle større begivenheder end at en hjort sprang ud af busken og løb videre ned af vejen, før den igen stak af ud i buskaset.
Du finder en bålplads med et shelter der er gravet ind i en jordhøj. Det er en duft af rævetis, men det er ellers tørt og natten er ovre før du ved af det.
[ +- ] Rejsen på et kort
[ +- ] Travel
OOC:
Du har rejst 60 km
Ved middags tid næste dag er det tid Thain forlader vejen og svinger mod syd.
[ +- ] PATHFINDERS
OOC:
Jeg ruller en Bushcraft med et boon, da du stadig er på vejen
Med et mishap!

Thain rejser videre syd over og er nu i det mere vilde landskab. Der er marker, skov og eng. Der er mindre stier og hjulspor, men vælger han den rigtige?
Endnu 60km er tilbage lagt og han vil være ved landsbyen i morgen ved en middags tid. Men nu skal der etableres en lejer hvor han kan overnatte.
[ +- ] MAKING CAMP
Natten er kold og træls, især fordi Thain opdager at hans Flint & tinder er forsvundet. (Mishap) Rigtig sovegrej havde han ikke fået pakket så det er at sove under himlen på en fugtig nat.
OOC:
(ingen sovegrej = bane på bushcraft)

Rolls

Thain: Bushcraft (TN=12) - Boon - (2d20l1)

(1216) = 12

Mishap - (1d12)

(5) = 5

Thain: Bushcraft (TN=12) - Roll - (1d20)

(2) = 2

Thain: Bushcraft (TN=12) - Bane - (2d20h1)

(1119) = 19

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 12, 2025 3:26 pm
Efter en træls kold nat, vågner Thain op og rider det sidste stykke til Bramholt. Han følger en sti der går over en bakke top, og da han når toppen ser han Bramholt.
https://i.imgur.com/l78CHLw.png

Lidt længere nede af stien ser han en ung ridder. På ridders skjold ser Thain billedet af en ørn, med klør af jern. Det kunne meget vel være en af paladin ordens jernklør, af ørne ordnen.
Der er 3 ordner, ørne ordnen som tager ud og besejre ondskab, falke ordenen som går ud of finder ondkaben, og ugle ordnen som studere ondskaben.
OOC:
@Sassafras nu må du endelig rette mig, hvis Alistar i virkeligheden er af en anden orden. Men han virker umidelbart til at være af ørneordnen. Han har et lille bronze skjold, med en ørn, og jernklør, på størrelse med et amerikansk politi skilt, der identificere ham som en paladin.

@Sassafras, @BechDK det er vist tid at præcentere jer for hinanden
Landsbyen Bramholt
Mar 12, 2025 5:28 pm
Thain forbandede den ringe forberedelse på turen. Det var så typisk ham, at være optaget af alt muligt andet end det praktiske. Hvorfor havde han ikke studeret den formular, der skaber mad, eller renser omgivelserne? Og hvorfor havde han glemt basalt rejsegrej?
Det var ikke et imponerende første indtryk man fik a Thain i dag. Pjusket hår, ubarberet og sorte rander under øjnene. Ansigtet og kropsholdningen viste tegn på at sidde krummet sammen på bænken med studierne, men der var også en vilje i blikket. Klædt i simpel, brun tunika og mørkebrun kappe. En skuldertaske til medikamenter og hans fomularbog.
Thain løftede højre hånd til hilsen.
Vær hilset! Thain af Bromth
Last edited March 12, 2025 5:29 pm
Mar 12, 2025 8:15 pm
Alistair var forsvundet dybt ind i sine egne tanker, hans øjne låst fast på en landsby som han havde været næsten sikker på at han ikke ville se igen da han først var rejst derfra for at blive oplært i ørne ordnen. Hans far havde hvertfald slået fast at han ikke ville være ked af det hvis han aldrig så Alistairs ansigt igen...men da han havde fået beskeden at hans mor var blevet dødeligt syg...det kunne han ikke ignorere. Alistair tog et dyb suk og hoppede ned fra sin hest, han ville gå det sidste stykke af vejen. En stemme bag ham brød fortryllelsen og hans tanker vendte endelig tilbage til nutiden. Med et hurtigt drej vendte han blikket imod den nytilkomne person og forsigtigt løftede han sin højre hånd tilbage i en hilsen.
"Alistair af Bramholt, ridder af Jernklørene. Hvad bringer dig hertil?"
Mar 12, 2025 9:10 pm
Årh…jeg er æh… på studietur, kan man sige. Ja. Jeg observerer. Fugle. Ja. Jeg er ved at skrive en afhandling om.. Kanaros’ Kakkende krager. Har min notesbog her. Ja, det er måske lidt nørdet for en krigens mand som dig, så lad det blive ved det. Men øh- jeg slår da gladeligt følgeskab ind i byen.
Thain gestikulerede imødekommende.

I samme øjeblik lød der faktisk kragekald inde fra træerne, og Thain lyttede opmærksomt et øjeblik.
OOC:
Thain havde ikke lige fået overvejet en dækhistorie. Men han vil gerne bruge magic trick: birdsong
Last edited March 12, 2025 9:15 pm
Mar 13, 2025 2:55 pm
Alistair kigger forundret på Thain, men er ikke interesseret nok til at stille spørgsmålstegn ved hans historie. "Huh…jeg troede ikke at denne egn var kendt for sit fugleliv, men man lærer jo noget nyt hver dag". Han skæver akavet over til landsbyen og så tilbage på den nytilkomne, "Men lad os da følges det sidste stykke, så kan du fortælle mig alt om disse krager"

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 13, 2025 4:12 pm
Som i kommer tættere på byen ser i at en fårefold tilsydelandende er blevet åbnet, for der går får frit i gaderne.
Og der er ingen mennesker at se
Landsbyen Bramholt
Mar 13, 2025 6:46 pm
Jo, erh, altså Corvus Corvus, som Kragen også hedder bland Lærde, er meeget interessant og kendt for sin… Thain stoppede midt-sætning, forbløffet over situationen og lettet over at slippe for at uddybe sin historie. Han kiggede rundt. Der måtte da være folk i nærheden?
En knugen begyndte at stramme sit greb i maven. Der var noget galt her…
OOC:
Bruger Birdsong til boon på Awareness
Last edited March 13, 2025 6:47 pm

Rolls

Awareness (TN=6) - Boon - (2d20l1)

(44) = 4

Mar 13, 2025 9:14 pm
En kold følelse spredte sig ned af Alistairs ryg. Han kendte udemærket godt den bondemand der ejede de får, og der var ingen chance for at han var så uforsigtig at lade lågen til folden stå åben. Hurtigt tog han sin hjelm af hovedet for bedre at kunne kigge rundt efter tegn på fare.

Rolls

Awareness (TN=10) - Roll - (1d20)

(13) = 13

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 14, 2025 7:24 pm
Thain krydser bygrænsen og lægger mærke til en hvid sten i græsset. På størrelse med et serverings fad, men 5 til 8 cm tyk.
I den ene ende af stenen, hvor den er fladest, er der skåret et komplext magisk symbol, som er farvet op med en rød lak af en slags.

Tre får der kommer hastigt hen til Alistair og begynder af bræe af ham.
Landsbyen Bramholt
Mar 14, 2025 7:47 pm
Alistair har aldrig haft et problem med får før, men det er alligevel en smule foruroligende når fårene kommer så aggressivt hen imod ham. Han prøver forsigtigt at genne fårene hen til folden.
OOC:
Hvilket skill check er det? Bushcraft? Beast Lore? Persuasion?
Mar 14, 2025 8:03 pm
OOC:
Jeg vil sige Beast Lore eller Persuasion
Mar 14, 2025 8:25 pm
Thain gispede, da han så det magiske symbol - men var dette et skadesymbol, eller var det beskyttelse?
OOC:
Vil se om det hører til Animism - Jeg kan ikke rulle for andre schools, så vidt jeg kan se?👀

Rolls

Animism (TN=12) - Roll - (1d20)

(9) = 9

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 14, 2025 8:41 pm
Thain synes det ligner noget afgrænsende eller beskyttende magic, men dette symbol er blot et anker punkt for noget meget større
Landsbyen Bramholt
Mar 14, 2025 8:51 pm
OOC:
Så ruller jeg Beast Lore, markant bedre der

EDIT: Well...det var så ligemeget xD resten af spillet er basically Thain der løser hele mysteriet og mig der slås mod at få fårene tilbage hvor de hører til
Last edited March 14, 2025 8:52 pm

Rolls

Beast Lore (TN=10) - Roll - (1d20)

(14) = 14

Mar 14, 2025 9:02 pm
OOC:
Jeg vil gerne hjælpe Alistair med dyrene, så han får boon. Alternativt kan han hjælpe mig (tn 12 eller hvad det nu hedder)
Mar 14, 2025 9:19 pm
OOC:
Hvis du har tn12, så hjælper jeg gerne. Hvis vi får lov :)

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 14, 2025 9:26 pm
Alistar prøver at gænge fårene ind på en en fold. Der er et af fårene som virkelig ikke vil ind på den fold. Den bliver ved med at gå hen til vejen hvor der tidligere har være en vandpyt og jorden er våd.
Den står og hopper lidt frusteret på forbenen og begyndt så at trække spor in den fugtige vej
[ +- ] Sporet skaber et ord
Landsbyen Bramholt
Mar 14, 2025 9:34 pm
"Errrrrrr....". Alistair er en lille smule usikker på at han læser det han tror at han gør. Han skæver til Thain og kigger på fåret.
OOC:
Nu har jeg været væk fra landsbyen i lang tid, men ville jeg kunne se om der var f.eks. var flere får end der plejede at være på den fold?
Mar 15, 2025 6:51 am
besynderligt! sagde Thain og gik langsomt hen mod fåret. Enten havde fårene her lært udsædvanlige tricks, eller også var der magi på spil.
Han bøjede sig ned og studerede dyret grundigere og hviskede til det Kan du forstå hvad jeg siger?
Han følte sig en smule dum og ville ikke give Alistair et dårligt indtryk.
Last edited March 15, 2025 6:52 am

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 15, 2025 9:43 am
Fåret nikker bekræftende til Thain.
Alistair ved at landsbyen har holdt en del får, men sådan umiddeltbart så virker det som om at der er lidt formange får.

Landsbyen Bramholt
Mar 15, 2025 11:29 am
Thain kigger underdrende på fåret.
"Er det her Mistrelvas skyld? Og hvor er hun?"

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 15, 2025 12:33 pm
Fået bare kigger på Thain. Ingen nik, ingen rysten på hoved. Så tilføjer han en tredie mulighed.
Eller ved du det ikke?
Da nikker fåret af ham
Landsbyen Bramholt
OOC:
Kort opsummering
I er kommet til landsbyen Bramholt
Der ser ud til at befolkningen er blevet forvandlet til får. Nogle af dem har en grad af menneske intelect.
Der er blevet fundet en hvid sten med et magisk anker punkt for en større magisk effect. Stenen blev fundet ved bygrænsen.
Alistair kigger ud over byen han engang kendte. Der er en ny bygning, som han ikke har set før. Faktisk er det bogmester gården som har fået tilføjet et tårn i tre etager.
Mar 15, 2025 1:08 pm
Alistair kigger lamslået på Thain og fårets "samtale". Det virker fuldstændigt forrykt at hele befolkningen er blevet forvandlet til får, men han kan samtidig ikke rigtig komme på en bedre forklaring. Mon hans forældre er blandt dem? En anden ting virker også klart for ham nu, Thain var ikke kommet for at kigge på fugle. Da han spotter tårnet, påpeger han det med det samme til Thain. "Det der er nyt. Vi bør nok undersøge det"
Mar 15, 2025 2:05 pm
Thain kigger underdrende på fåret.
"Er det her Mistrelvas skyld? Og hvor er hun?"

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 17, 2025 5:00 pm
I gå op imod den nye bygning med tårnet, da fået som Thain har snakket med pludselig begynder at gå i vejen og skubbe Thain i en anden retning.
I når lige at blive enige om at fået nok vil have jer ind i et bestemt hus, før en panisk mængde får kommer stormenen ned af vejen.
Landsbyen Bramholt

Ulve

runekyndig

Mar 17, 2025 5:51 pm
Tre ulve kommer rundt om hjørnet. De er på fåre jagt, selv om det er lidt forvirrende at jage får i en by.
OOC:
Nu kommer vi til initiativ reglerne.
Hver runde trækkes der initiativ kort. Det har jeg ikke fundet ud af at sætte GP op til at kun have 10, så vi bruger en d10 i stedet. Er tallet taget på fårhånd (pun) så trækker man 1 fra tallet, hvis det også er taget lækkes 1 til tallet.

Her slår ulvene 3 og Thain slår 3. Thain trækket 1 fra og får Initiatv 2 - Thain kan handle først.

NB: Du laver en handling, kast en formular, lav et agreb, et forsvar... Men kun en handling. Angriber ulvene fx Alistair og han vælger at forsvare sig, har han brugt sin handling denne runde.
Initiative Handling Status
Thain
Ulve
Alistair
Får løber I panik

Ulve

Rolls

Ulve initiativ - (1d10)

(3) = 3

Thain - (1d10)

(3) = 3

Alistair - (1d10)

(8) = 8

Mar 17, 2025 6:53 pm
Ved synet af ulvene handlede Thain hurtigt - hans magiske træning kunne nu blive hans redning…

Thain strakte armene op mod himlen, staven i den ene hånd.
Jeg påkalder dig, Tordensky, bringer af Lynild, Folkenes frygt. Lån mig din kraft!

En stråle af energi stakte sig fra den klare himmel og slog ned i ulveflokken!
OOC:
Kaster Lightning flash rank 2. Har slettet wp
Last edited March 17, 2025 6:59 pm

Rolls

(11) = 11

Lynild skade, rank 2 - (3d6)

(225) = 9

Mar 17, 2025 8:50 pm
OOC:
Tilføjer lige secondær skade til nabo ulven
Ulvenes pelst stritter ud til alle sider og springer til side da lynet slår ned. Den tredie ulv springer på det farlige menneske Thain. Den giver et bid i hans ben og springer tilbage.
OOC:
Thain tager 2 point skade, som eventuelle rustning absobere
Thain kaster magi
Ulve 1 undviger
Ulve 2 undviger
Ulve 3 angriber
Alistair
Får løber I panik
OOC:
Alistair har nu et "gratis" angreb på ulvene, der nu ikke kan forsvare sig i denne runde

Rolls

secondær lynild skade - (3d4)

(421) = 7

Ulv 1 Evade TN=12 - (1d20)

(7) = 7

Ulv 2 Evade TN=12 - (1d20)

(10) = 10

Ulv 3 Bid TN=14 - (1d20)

(8) = 8

Bid skade - (2d6)

(11) = 2

Mar 17, 2025 9:25 pm
Alistair giver et brøl og angriber den nærmeste ulv.
OOC:
Det var dog utroligt -_-
Last edited March 17, 2025 9:25 pm

Rolls

Swords (TN=12) - Roll - (1d20)

(18) = 18

Mar 17, 2025 9:29 pm
OOC:
bliver du vred? Eller Træt? ved at klikke en condition af, kan du få dig et reroll
Quote:
If you fail a skill or attribute roll, you can choose to push the roll, which means that you make another attempt. The new result applies, whatever it is. If you have boons or banes, you must re-roll all dice. You can never push a demon roll (a natural 20).
Whenever you push a roll, immediately after the re-roll, you suffer a condition. This means that you get a bane on all rolls for skills-based
on a certain attribute, and rolls against the attribute in question. Each attribute is linked to a certain condition. Thus, there are six different
conditions:
✦ Exhausted – STR
✦ Sickly – CON
✦ Dazed – AGl
✦ Angry – iNT
✦ Scared – Wil
✦ Disheartened – CHA

You decide which condition you get from pushing a roll, with two important restrictions:
✦ You cannot choose a condition you already have.
✦ You must be able to explain how the condition results from the action you are trying to perform. The GM has the right to reject clearly
unreasonable explanations. Once you have all six conditions, you may no longer push your rolls. In addition to their effects, conditions provide inspiration for roleplaying. Mark conditions on your character sheet.
Healing Conditions: You can recover from a condition by resting – for more on resting and healing, see page 52.
NPCs and Monsters: Only the player characters can push their rolls, not NPCs or monsters.
Mar 17, 2025 9:47 pm
OOC:
Hmmm, jeg tror ikke at han bliver vred endnu, slet ikke fordi at de andre checks ikke er noget han har været bevidst om. Men der skal nok ikke meget mere til, han bliver ret hurtigt vred
Mar 18, 2025 7:19 pm
Than havde ingen anden udvej end at prøve igen. Der var stadig tre ulve og Allistairs angreb havde ramt luften.
Igen påkaldte han Tordenskyen…

Rolls

(2) = 2

Lynskade - (2d6)

(64) = 10

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 19, 2025 7:16 am
OOC:
Initiative bliver rullet hver runde, og jeg bruger en d20 istedet blot for at minimere chancerne for at slå det samme resultat
Lynet slår igen ned blandt ulvene som springer til side igen. Men stemningen af kæphøje ulve til fåre-buffe er fordampet.

Thain kaster magi
Alistair
Ulve 1 undviger
Ulve 2 undviger
Ulve 3
Får løber I panik
Landsbyen Bramholt

Rolls

Thain - (1d20)

(1) = 1

Alistair - (1d20)

(8) = 8

Ulve - (1d20)

(20) = 20

Ulv 1 Evade TN=12 - (1d20)

(5) = 5

Ulv 2 Evade TN=12 - (1d20)

(11) = 11

Mar 19, 2025 9:57 am
Alistair, med en smule panik gemt bagerst i hans øjne, forsøger endnu en gang at ramme en ulv.

Rolls

(9) = 9

Short Sword - (1d10+d4+0)

(10) + (1) = 11

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 19, 2025 11:28 am
OOC:
Hvilken ulv går du efter?
Hvis du går efter ulv3 kan du få den til at forsøge et evade, og så ikke have en angrebs mulighed. Hvis du går efter ulv 1 eller ulv 2 slår du den ihjel, men det efterlader ulv3 til at angribe
Landsbyen Bramholt
Mar 19, 2025 11:29 am
Det skal helt klart være 1 eller 2 - ellers ender den her kamp aldrig. Det er godt nok svært at ramme noget
Mar 19, 2025 11:42 am
OOC:
BechDK says:
Det skal helt klart være 1 eller 2 - ellers ender den her kamp aldrig. Det er godt nok svært at ramme noget
Det er derfor at initiativet skifter hver runde. Med kun 1 handling i kamp kan man kun angribe eller undvige angrebet. Ikke begge dele.
I gamle drager og dæmoner Expert sættet var der nogel morale regler, for hvornår en modstander kunne finde på at stikke af. Dem vil jeg nok bruge snart - for du har ret, en kamp kan tage lang tid ellers.
Mar 19, 2025 2:29 pm
OOC:
Jeg tænker at jeg går efter Ulv 1, så kan vi forhåbentlig få den af brættet
Mar 19, 2025 3:46 pm
runekyndig says:
OOC:
BechDK says:
Det er derfor at initiativet skifter hver runde. Med kun 1 handling i kamp kan man kun angribe eller undvige angrebet. Ikke begge dele.
I gamle drager og dæmoner Expert sættet var der nogel morale regler, for hvornår en modstander kunne finde på at stikke af. Dem vil jeg nok bruge snart - for du har ret, en kamp kan tage lang tid ellers.
Ah - det giver god mening. Så hvis ulvene kommer først i runden, så bruger de deres action og så kan jeg kaste spells uden at de kan undvige. Jeg skal lige lære systemet.

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 19, 2025 4:20 pm
Alistair Breslov svinger sit sværd og den første ulv ligger død i græsset. Den tredie ulv springer op Alistair og bider ham i sværd armen
OOC:
8 point i skade. Men Alistair har en ringbrynje+en hjelm, og har en rustnings værdi på 4+1, så hans rustning absobere 5 point skade. De resterede 3 point bliver trukket fra hans hp
Thain kaster magi
Alistair angriber
Ulve 1 undviger død
Ulve 2 undviger
Ulve 3 bider Alistair
Får løber I panik
Landsbyen Bramholt

Rolls

Bid TN=14 @Alistair - (1d20)

(2) = 2

Bid skade - (2d6)

(26) = 8

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 19, 2025 4:24 pm
Den anden ulve begynder af pive som signal til den tredie at det her ikke er sjovt mere. Deres leder er allerede død.
De tager benene på nakken og stikker af ud af byen.
OOC:
I har tur før dem, men nu vil de stikke af, i kan lade dem løb eller sikre jer at de ikke kommer tilbage.
Edit: jeg kom til at glemme at lavt er godt - så ulvene handler først. Hvis Thain vil kaste endnu et lyn efter dem kan han nå det
Ulve 2 flygter
Ulve 3 flygter
Thain
Alistair
Får løber I panik
Landsbyen Bramholt

Rolls

Alistair - (1d20)

(14) = 14

Thain - (1d20)

(10) = 10

ulve - (1d20)

(3) = 3

Mar 19, 2025 6:22 pm
Thain ånder lettet op, da ulvene stikker halen mellem benene. Han kunne kaste endnu et lyn efter dem - men Magi skal ikke bruges unødvendigt.
Mar 19, 2025 7:55 pm
Alistair bander over det blødende sår på hans arm der nu drypper ned på jorden. Han kigger efter ulvene, men vælger ikke at sætte efter. Med den usikkerhed omkring hvad der er sket i landsbyen, så vil han spare alle de kræfter han kan. Han vender sin opmærksomhed mod det hus som fåret skubbede Thain hen imod.

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 20, 2025 10:08 am
Huset er et hus som så mange andre. En dør står på klem og der ser ud til at det har stået tomt nogle dage. Ildstedet er gået ud og er blevet koldt. Langbordet er støvet men der ligger en lille bog på bordet. Det er vist en ung piges dagbog, men det sidste indlæg er interessant.

Det er den tredie dag med storm og skænderier. Det er, som om hele verden er ved at gå fra forstanden. Jeg forstår ikke troldmændenes sager, men jeg ved, at vi er fanget midt i deres kamp.

For en måned siden kom han – den flotte unge troldmand fra den store verden udenfor. Han talte høfligt til Mistrelva i starten, sagde, han var her for at hjælpe. De brugte mange aftener i borgmesterens hus, talte lavmælt om gamle skrifter og magiske ting, jeg aldrig har forstået. Vi tænkte, at de var venner.

Men så begyndte uvejret. Ikke af vind og regn, men af ord. Den flotte troldmand kaldte Mistrelva for en løgner. Han sagde, at hun havde rørt ved kræfter, der ikke burde tilhøre noget menneske. Hun svarede med hårde ord – sagde, at han ikke forstod, hvad hun prøvede at gøre.

Der kom en aften, hvor de skændtes ude på torvet, så alle kunne høre det.

"Du leger med kræfter, der ikke kan kontrolleres!" råbte den flotte troldmand.
"Jeg leger ikke!" hvæsede Mistrelva. "Jeg beskytter! Du aner ikke, hvad du har stukket næsen i, dreng!"

Så svang hun sin stav, og et lysende skjold blinkede frem i luften foran hende. Han prøvede at tage hendes bøger, men hun jog ham væk med magi. Jeg husker, hvordan hans øjne lyste i natten – ikke af frygt, men af vrede.
Landsbyen Bramholt
Mar 20, 2025 7:12 pm
Thain læste dagbogen med rynket pande. Den flotte unge troldmand? Hvem kunne det være? Thain rodede i sin hukommelse - der var ikke mange troldmænd derude - måske var det ‘en han havde hørt om?

Jeg kan ikke lide det her - måske skal vi kigge efter flere sten med magiske inskriptioner. Se om det kan give mening. I det hele taget søge varsomt videre…

Rolls

Myths & Legends (TN=6) - Roll - (1d20)

(8) = 8

Mar 20, 2025 8:30 pm
Alistair klør sig i hovedet, alt det her med magi er ikke noget som han har specielt meget erfaring med. Det eneste han ved er at det skræmmer ham. "Vi må gå til borgmesterens hus. Det kan være at der er noget der som viser hvad hun har haft gang i"

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 21, 2025 6:38 pm
Da i kommer til bormesterens hus er hovedøren blokeret og der er en forfærdelig stank. Alistair lægger mærke til en mærkelig summen der komme oppe fra tårnet.

Landsbyen Bramholt

Rolls

Thain: Awareness (TN=6) - Roll - (1d20)

(11) = 11

Alistair Breslov: Awareness (TN=10) - Roll - (1d20)

(9) = 9

Mar 21, 2025 7:57 pm
Alistair påpeger summen overfor Thain imens han leder efter en anden vej ind.
OOC:
Ville han i værste fald kunne bryde døren op?
Mar 21, 2025 9:19 pm
Thain overvejede om et magisk kast kan fjerne blokaden på den anden side af døren, men han vender sin opmærksomhed mod lyden fra tårnet. Mondet var dyr?
OOC:
kunne magic flick mon fjerne blokade ?
Last edited March 21, 2025 9:20 pm

Rolls

Beast Lore (TN=12) - Roll - (1d20)

(13) = 13

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 22, 2025 9:10 am
Sassafras says:
OOC:
Ville han i værste fald kunne bryde døren op?
OOC:
Har lige været i reglerne for at se på rul uden en skill, (s31 Atrribute rolls), du skulle lave et basis styrke rul for at bryde døren op. For Alistair er det vist TargetNumber 6. Men det er ikke nødvendigt nu hvor Thain fik en god ide.

Ved fælles hjælp, Thain som knækker slåen og Alistair som lægger krafterne i, får i åbnet døren. Døren åbner langsomt som afsløre blod og mider på gulvet. Der har ligget 3 får bag døren, døde af sult og midt under forråndelsen. Det er kilden til den forfærdelige stank.

Inden for er
Modtagelses rum
Rummet er ca 3x4 meter, udfylder behovet for en entre, gardarobe og et venteværrelse
Der er døren i kom ind af, og en yderligere dør der står åben.
Her ligger 3 døde rånende fåre lig

Borgmesterens arbejdsværelse
Rummet er ca 4x5 meter. Der er her at borgmestere pligterne bliver udført. Af nævneværdigt er der et arbejdsbord og en bogreol.
Ud over døren i kom ind af, er der en yderligere dør som står åben.

Køkken alrum
Rummet er ca 4x5 meter. Køkken med et langt spisebord. Der ligger talerkner og krus til 4 personer. Der er roddet i lokalet. Sultne får har forsøgt at spise mad der ikke var designet til får.
Ud over døren i kom ind af, er der en lille dør med en slå på, og en kraftigere dør. Den kraftigere dør leder ind til tårnet.
Landsbyen Bramholt
Mar 22, 2025 3:34 pm
Stanken får næsten Alistair til at kaste op, og synet af de døde får bringer panikken tilbage hos ham. Kender han mon de mennesker som fårene var før transformationen? Han går ind i borgmesterens arbejdsværelse og prøver at se om han kan finde noget udover det sædvanlige.

Rolls

Spot Hidden (TN=10) - Roll - (1d20)

(13) = 13

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 22, 2025 8:54 pm
Alistair finder ikke noget relevant i arbejdsværelset.
Hvad fårene angår er det rimeligt sikkert at de tre engang var mennesker, der arbejde i bormestergården og ikke kunne komme ud efter forvandlingen.
Landsbyen Bramholt
Mar 23, 2025 1:35 pm
Modsat Alistair kan Thain ikke holde kvalmen væk og lugten i rummet bliver endnu værre.
Da han er færdig kigge han på døren til tårnværelset.
Lad os undersøge hvad der gemmer sig i tårnet! Måske kunne de bruge samme fremgangsmåde som hoveddøren…
Last edited March 23, 2025 1:35 pm
Mar 23, 2025 3:52 pm
Alistair bider tænderne sammen og nikker. Han er rædselsslagen for hvad de måske finder, men de bliver nødt til at komme til bunds i det her.
Mar 23, 2025 4:11 pm
Thain åbner døren nemt til tårnet. Det er nemt når man har hænder, men umuligt hvis man havde fåre klove. Rummet er oplyst en an lille Turch krystal. Thain kender disse krystaller, som primært kommer fra ørken riget Turch. Krystallerne er meget nemme at fortrylle så det overrasker ham ikke at se dem i et troldmands tårn som permanent oplysning.

Tårn indgangen
Rummet er en kradrant af en cirkel. I midten af tårnet går en cindeltrappe som der er adgang til her fra
Ud over døren i kom ind af, er der en til, der ledere videre ind i tårnet på denne etage.
OOC:
Lyden som i hørt ude fra hoveddøren kom højere oppe i tårnet
Jeg har taget udgangs punkt i dette grundplan af et hus + tårn som jeg fandt online. Der er elementer af dete kort som jeg ikke bruger. De sorte områder har i ikke udforsket endnu.
https://i.imgur.com/tzKOpNU.png
Mar 23, 2025 7:15 pm
Alistair åbner døren på det her niveau, han er ikke interesseret i et potentielt bagholdsangreb
Mar 23, 2025 7:26 pm
God ide, Alistair. Det er rart, at følges med ‘en der har soldatertræning! Lad os undgå flere overraskelser.
Thain følger bagved Alistair, lettere nervøs over hvad tårnet gemmer.

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 24, 2025 7:36 am
Med tilbageholdt åndedræt åbner Alistair døren - ind til et hyggeligt lille bibliotek. To behagelige lænestole står op langs vægen og tungt belæsset bogreol står overfor.
Thain kigger hurtigt bøgerne igennem. Han finder en del standart troldmands bøger. Magisk teori, De magiske skoler, Ånder & Åndemaneri, En primer om demoner, Drager 1-on-1, ect. Her er ingen spellbooks.
Hvad han finder endnu mere bemærkelses værdigt er at to hele hylder, er fyldt med plader-romaner.*
OOC:
* Du ved, den billige slags romaner, hvor der på forsiden er en kvinde der læner sig op af en muskuløs mand, ofte i kilt.
Biblioteket
Ud over døren i kom ind af, er der endnu en dør.
Da i kigge ind i det næste rum, finder i pulterkammeret, som udgør resten af etagen. Overskuds møbler, udpyntning til højtider, støvede kasser og indpakkede billeder.
Pulterkammeret
Der er kun den dør i kom ind ad.
OOC:
Tænker det måske er tid at snakke om hvordan man genvinder hp og wp.
Der er 3 slags hvil
Round, Strech og Shift - de står på jeres karakter ark. I kan kun tage 1 round og en strech rest pr shift
https://i.imgur.com/xvyejD9.png

Hvad slags hvil vil i tage i det behagelige lænestole? Public

Round
Stretch
Shift
Vi skal ikke hvile, der foregår noget mystisk på etagen over os
Landsbyen Bramholt
Mar 24, 2025 1:29 pm
OOC:
Alistair har taget meget lidt skade og ikke brugt nogle WP, så han er okay med at fortsætte. Men hvis Thain har brug for en pause, så er han okay med det
Mar 24, 2025 7:59 pm
Thain gispede, da han så bibliotekt. Han skulle liiiige kigge lidt på bøgerne - bare et øjeblik, mens han bladrede. Men uden at vide af det faldt han ned i lænestolen med en stak bøger i hænderne, og måtte tvinge sig selv væk fra dem igen - sikkert med Alistairs insisterende rømmen.
OOC:
Tænker det naturligt at Thain tager et Stretch
Last edited March 24, 2025 8:01 pm

Rolls

HP - (d6)

(2) = 2

Will - (d6)

(1) = 1

Mar 24, 2025 8:52 pm
I tager 15 min pause hvor Thain læser og Alistair forbinder sin arm efter ulvebidet.
Bagefter går i op af vindeltrappen op til den næste etage. Dette er det magiske laboritorium en hver troldmand med respekt for sig selv har som minimum.
https://i.imgur.com/os4f6i8.png

Da i følger tårnet rundt med uret ser i troldkvindesn arbejds bord, en en åben tryllebog. En rygsæk der ligge på gulvet. Men det som tager alt opmærksomheden er troldkvinden Mistrelva overfor en ung troldmand, som Thain genkender som Malarc. Begge står med foden inden i en magisk cirkel og begge er fokuseret på hinanden og en lille sort plet imellem dem.
https://i.imgur.com/tsvgezd.jpeg
De er lyn og røg omkring dem og røgen går til cirkelens kant. De står som frosset i tid. Alistair ser at lynene stadig bevæger sig ganske langsomt - som om at tiden går meget langsomt for dem inden i circlen. Den røg som opstod da de to troldmænd blev fanget i er fanget inden for cirklen, men uden for har den lagt sig igen.*
OOC:
*Men det kunne jeg simpelthen ikke få chat-gpt til at lave for mig. Billedet giver jer stadig stemingen i lokalet.
I resten af rummet går tiden normalt

Rolls

Thain: Spot Hidden (TN=6) - Roll - (1d20)

(19) = 19

Alistair Breslov: Spot Hidden (TN=10) - Roll - (1d20)

(2) = 2

Mar 24, 2025 9:10 pm
Alistair kigger forfærdet på de to troldmænd og så over på Thain, "Hvad- Hvad gør vi!? Jeg træder ikke ind i den cirkel!"

Rolls

Healing - (1d6)

(2) = 2

Mar 25, 2025 8:09 pm
"Malarc! - fordømt!" hvæsede Thain. Den fedterøv, læremesters yndling. Perfekte Malarc. Perfekte kindben. Perfekt studerende. Og hvad f… lavede han her!?
"Rør ikke ved noget!" advarede han Alistair.
Thain gik over til den åbne magibog og prøvede at gennemskue, hvad der var sket

Rolls

(7) = 7

Mar 25, 2025 9:18 pm
Bogen er slået op på en side omkring en kæmpe beskyttelses formular, der kunne dække en by. Bindeledet er 9 hvide sten som lægges i en cirkel.
Mistrelva argumentere om hvordan dette beskyttelses rite kan, dels beskytte hele byen, men vigtigst af alt forhindre demoniske indtrængen.

Thain har også en rimelig ide om at noget er gået galt med det rite. Malarc har vist blandet sig midt under ritualet kritiske fase.
Thain er også sikker på at den sorte sky midt i mellem dem, kunne være en åbning til en anden verden.

Hvis de på en eller anden måde får trukket en af personerne ud af cirklen, vil det magiske backlash ramme den anden. Men Thain er sikker på at det er der som skal til for at stoppe dette ritual.

Mistrelva af Ka'li
Skal de redde borgmesteren? Troldkvinden som har designet dette ritual, som har ændret hele byen. Hun er Baronens lovformelige embedsmand.
Malarc
Skal de redde Thains ven? Han er blevet set skænnes med Mistrelva tidligere, så han havde nok en mistanke om at noget ikke hang sammen.
Landsbyen Bramholt
Har de alle informationerne til at træffe det rigtige valg?
Mar 25, 2025 9:33 pm
OOC:
Jeg ved vel i princippet ikke mere end at borgmesteren er i fare fra en jeg ikke kender?
"Hvad gør vi? Vi må redde borgmesteren inden det er for sent!"
Mar 26, 2025 4:06 pm
Than fornemmede, at der ikke var tid at spilde - hvis han dog bare ikke var faldet sådan i staver over biblioteket! Og dog - det havde lige givet ham en smule vilje tilbage. Måske lige nok…
Noget måtte gøres - og han var nødt til at tage en chance.
"Vær klar, når jeg kaster min beskyttelsesformular på Malarc. Når formularen er kastet skal du gribe fat i Mistrelva og trække hende hurtigt ud af cirklen"
Beskyttelsesfoemularer var ikke Thains speciale, men det var derimod Malarcs- og Thain havde Malarcs formularbog!
Thain tog bogen frem og bladrede rundt - her var den - beskyttelsesformularen!
OOC:
Jeg vil gerne kaste Protector som rank 4 og jeg vil gerne bruge min ability Adaptive til at kaste formularen med min viden fra Animism, som jeg har højere rank i. Hvad siger du til det? Jeg prøvede at begrunde Adaptive med min forklaring om formularbogen.
OOC:
GM Edit: Pushed roll
@BechDK hvis du vil bruge din menneske evne og have en anden condition end på INT så du, ingame, gerne forklare hvilken stat du bruger
Last edited March 26, 2025 4:08 pm

Rolls

(18) = 18

Thain: Animism (TN=12) - Pushed Roll - (1d20)

(1) = 1

Mar 26, 2025 4:11 pm
OOC:
Hov - ville have ventet med roll til jeg fik dit svar. ups.
Men jeg vil gerne pushe roll.
Mar 26, 2025 6:37 pm
OOC:
Og skal jeg rulle noget for at trække hende ud af cirklen?
Mar 26, 2025 7:21 pm
OOC:
Protector er en almen formular, som alle har adgang til - du kaster den med dine animisme skole, så det er ikke noget problem
I går rund om cirkelen og kigge på seneriet fra alle vinkler.
Alistair husker at have set en lang pin med en krog for enden, nede i pulder rummet. Det lå sammen med noget teater udstyr. Formentlig har de lavet noget show for hinanden og så brugt pinden til at trække folk af scenen efter deres optræden var blevet pinlig.

Rolls

Thain: Spot Hidden (TN=6) - Roll - (1d20)

(19) = 19

Alistair Breslov: Spot Hidden (TN=10) - Roll - (1d20)

(17) = 17

Mar 27, 2025 9:09 pm
Thain ville gå ned og hente pinden - det var sikkert fornuftigt at bruge et værktøj, så man ikke selv skulle række ind i cirklen…
Mar 27, 2025 9:52 pm
Alistair tilbyder at gøre det så Thain kan være klar med en magisk løsning hvis noget skulle gå galt
OOC:
Hvad ville jeg skulle rulle for det? Acrobatics?
Mar 28, 2025 7:14 am
Sassafras says:
OOC:
Hvad ville jeg skulle rulle for det? Acrobatics?
OOC:
Det med at placere krogen og hive kan ikke gå galt, så et check er ikke nødvendigt. Her er ingen stress
Men jeg vil gerne have en beskrivelse af hvordan du gør og hvor du tager fat
https://i.imgur.com/HFRe3dD.gif
Mar 28, 2025 10:05 am
Alistair tager pinden og nærmer sig langsomt cirklen. Han planter sine fødder, afventer Thains formular og prøver at få krogen rundt om borgmesterens talje for at hive hende ud.
Mar 29, 2025 11:02 am
Alistair føre staven ind i feltet. Der er modstand, som at trække en ske igennem sirup.

Mar 29, 2025 7:10 pm
Alistair bliver en smule usikker ved stemmen. "Er...er du sikker på at det er det rigtige at gøre?", siger han henvendt til Thain.
Mar 29, 2025 8:25 pm
Thain prøver at lyde overbevisende, som om han har styr på situationen. Men som mange gange før aner han ikke, hvad han laver.
Øh, ja, det er bare kraftfeltet. Læg kræfterne i!
Mar 29, 2025 9:05 pm
Alistair stoler på at Thain ved hvad det er de har gang i og hiver hende ud.
Mar 30, 2025 8:04 am
OOC:
Der var et ønske om at push rullet for at lægge et besværgels over Thains ven. Nu pushede / rerollede jeg og rullet 1. Ud over at det er en flot succes, sker der noget ekstra. Før det første kan sætte et flueben ud for færdigheden. Ved den næste pause, får du mulighed for at stige i din skole
Der ud over, for magi:
Bliver effekten fordoblet, så den powerlevel 4 bliver en powerlevel 8
Den koster ikke nogle WP
Du kunne smide en formular til hvis du ville
https://i.imgur.com/tsvgezd.jpeg
Alistair føre staven ind og placere krogen omkring livet på Mistrelva. Så trækker han til.
Samtidig lækker Thain en beskyttende formular omkring Malarc. Magien krystallisere sig perfekt omkring hans gamle ven.

Den effekt der havde stoppet tiden i cirklen begynder at fortage. De magiske lyn begynder at bevæge sig hurtigere. Mistrelva folder langsomt sammen omkring krogen som Alistair har trækker hende ud med. Hun flyver langsomt ud af cirklen, men det går hurtigere og hurtigere indtil Alistair griber hende uden for cirklen. Hun ligger livløs i hans arme
OOC:
Der er lige lidt nasty fysik her. De står i et felt hvor tiden går med 1 sec for dem, mens der går en uge for resten af verdenen. 1 sekunt for dem er 604800 sekunder for jer. Havde du beskrevet hvordan du tog fat om hendes arm, eller ben, havde jeg beskrevet hvordan du langsomt rev dem af hende, da krogen bevæger sig, i hendes verden, ufattelig hurtigt.
Den elektriske energi omkring den mørke sty retter sig på det nærmeste mål og Malarc bliver ramt. Han bliver kastet ud af cirkelen og ligger på gulvet og jamre sig

Den mørke sky imellem Malarc og Mistrelva bliver større og større. En demonisk arm og et hoved kommer igennem åbningen og dersker ud til at demonen forsøger at kravle igennem i åbning der er lidt for lille.
https://i.imgur.com/bFuyLIU.png
Jaaaah! Nu sker der noget sjovt! Kællingen er død og knøsen er nede. Så er der kun den misundelige troldmand og reserve ridderen tilbage!
Initiativ tal Initiativ Handling Status
1Marlack jamre sig Stunned denne runde
16Thain
20-1Alistair
20Demon

@Sassafras,@BechDK I kan tage jeres hendlinger i den rækkefølge i ønsker

Rolls

Skyen - lavt: godt for jer. Højt: skidt for jer - (1d20)

(10) = 10

Lynskade Malarc med 8 points beskyttelse - (6d6-8)

(115164) - 8 = 10

Initiativ: Demon - (1d20)

(20) = 20

Initiativ: Malarc - (1d20)

(1) = 1

Initiativ: Thain - (1d20)

(16) = 16

Initiativ: Alistair - (1d20)

(20) = 20

Malarc

runekyndig

Mar 30, 2025 8:23 am
Malarc
AAAH! Hvad sker der? Thain?!
Malarc orintere sig og ser forfærded på demonen
OOC:
Det var hans tur. 2hp ud af 12
Mar 30, 2025 1:15 pm
Thain havde ikke tid til at svare - hvis den Ting slap igennem portalen, så var de dødssømte.
Han bladrede nogle sider frem i bogen til den formular han havde i tankerne, og udtalte ordene med en høj, klar røst!
OOC:
Wow, fed beskrivelse Runekyndig!

Kaster Banish

Jeg var lidt usikker på din beskrivelse af at rulle en drage: så vidt jeg kan se kan jeg vælge EN af mulighederne - enten dobbelt skade, ingen WP eller ekstra spell. Vælger selvfølgelig dobbelt effekt. Men det koster så 8 af mine 9 WP, og jeg må derfor bruge liv på at kaste formularen: For at gøre det lidt episk vil jeg rulle en d12, da jeg har 12 HP 😬💪

Jeg vil pumpe formularen alt det jeg kan
Last edited March 30, 2025 1:24 pm

Rolls

(4) = 4

Power from the Body 🍀 - (1d12)

(2) = 2

Banishment - (2d8)

(51) = 6

Mar 30, 2025 2:52 pm
OOC:
Du har ret @BechDK, man vælger en særlig effekt.

Rul skade for din formular
Mar 31, 2025 6:41 pm
Alistair angriber dæmonen i ren panik.
OOC:
Rammer 12 ikke? Eller skal det være under?
Last edited March 31, 2025 6:42 pm

Rolls

(12) = 12

Alistair Breslov: Short Sword - (1d10+d4+0)

(4) + (1) = 5

Mar 31, 2025 7:17 pm
OOC:
@Sassafras, jo du har ret, det var en fejl i dicekoderne. Man skal slå TN eller under for at ramme. Jeg tillader mig at rulle skade for dig
Mar 31, 2025 7:27 pm
Demonen udbryder en stræmmende skrig.
OOC:
I skal hverisær slå et WIL slag for at undgå at slå på skræk tabellen. Slaget kan pushes
Marlarc har 17 willpower så basischancen er 7

https://i.imgur.com/6ExLJDC.png
1Marlack jamre sig Stunned denne runde
16Thain kaster BANISH
20-1Alistair ANGRIBER
20Demonbruger FEAR 11 i skade

Rolls

Marlarc Will slag TN=7 - (1d20)

(6) = 6

Mar 31, 2025 7:34 pm
13Thain
14Marlack
18Alistair
20Demon
OOC:
Efter vi har afgjort resultatet af jeres will slag, må i tage jeres handlinger @Sassafras,@BechDK

Rolls

Initiativ: Demon - (1d20)

(20) = 20

Initiativ: Malarc - (1d20)

(14) = 14

Initiativ: Alistair - (1d20)

(18) = 18

Initiativ: Thain - (1d20)

(13) = 13

Mar 31, 2025 7:49 pm
Alistair prøver at modstå lysten til at flygte
OOC:
Well, damn...
Last edited March 31, 2025 7:51 pm

Rolls

Wil Save TM 7 - (1d20)

(18) = 18

Push Wil Save TM 7 - (1d20)

(12) = 12

You do not have permission to post in this thread.