Fårets Forbandelse
load previous
Mar 23, 2025 3:52 pm
Alistair bider tænderne sammen og nikker. Han er rædselsslagen for hvad de måske finder, men de bliver nødt til at komme til bunds i det her.
Mar 23, 2025 4:11 pm
Thain åbner døren nemt til tårnet. Det er nemt når man har hænder, men umuligt hvis man havde fåre klove. Rummet er oplyst en an lille Turch krystal. Thain kender disse krystaller, som primært kommer fra ørken riget Turch. Krystallerne er meget nemme at fortrylle så det overrasker ham ikke at se dem i et troldmands tårn som permanent oplysning.
Tårn indgangen
Rummet er en kradrant af en cirkel. I midten af tårnet går en cindeltrappe som der er adgang til her fra
Ud over døren i kom ind af, er der en til, der ledere videre ind i tårnet på denne etage.
Jeg har taget udgangs punkt i dette grundplan af et hus + tårn som jeg fandt online. Der er elementer af dete kort som jeg ikke bruger. De sorte områder har i ikke udforsket endnu.
Tårn indgangen
Rummet er en kradrant af en cirkel. I midten af tårnet går en cindeltrappe som der er adgang til her fra
Ud over døren i kom ind af, er der en til, der ledere videre ind i tårnet på denne etage.
OOC:
Lyden som i hørt ude fra hoveddøren kom højere oppe i tårnetJeg har taget udgangs punkt i dette grundplan af et hus + tårn som jeg fandt online. Der er elementer af dete kort som jeg ikke bruger. De sorte områder har i ikke udforsket endnu.

Mar 23, 2025 7:15 pm
Alistair åbner døren på det her niveau, han er ikke interesseret i et potentielt bagholdsangreb
Mar 23, 2025 7:26 pm
God ide, Alistair. Det er rart, at følges med ‘en der har soldatertræning! Lad os undgå flere overraskelser.
Thain følger bagved Alistair, lettere nervøs over hvad tårnet gemmer.
Thain følger bagved Alistair, lettere nervøs over hvad tårnet gemmer.
Landsbyen Bramholt
Mar 24, 2025 7:36 am
Med tilbageholdt åndedræt åbner Alistair døren - ind til et hyggeligt lille bibliotek. To behagelige lænestole står op langs vægen og tungt belæsset bogreol står overfor.
Thain kigger hurtigt bøgerne igennem. Han finder en del standart troldmands bøger. Magisk teori, De magiske skoler, Ånder & Åndemaneri, En primer om demoner, Drager 1-on-1, ect. Her er ingen spellbooks.
Hvad han finder endnu mere bemærkelses værdigt er at to hele hylder, er fyldt med plader-romaner.*Biblioteket
Ud over døren i kom ind af, er der endnu en dør.
Da i kigge ind i det næste rum, finder i pulterkammeret, som udgør resten af etagen. Overskuds møbler, udpyntning til højtider, støvede kasser og indpakkede billeder.
Pulterkammeret
Der er kun den dør i kom ind ad.
Der er 3 slags hvil
Round, Strech og Shift - de står på jeres karakter ark. I kan kun tage 1 round og en strech rest pr shift

Thain kigger hurtigt bøgerne igennem. Han finder en del standart troldmands bøger. Magisk teori, De magiske skoler, Ånder & Åndemaneri, En primer om demoner, Drager 1-on-1, ect. Her er ingen spellbooks.
Hvad han finder endnu mere bemærkelses værdigt er at to hele hylder, er fyldt med plader-romaner.*
OOC:
* Du ved, den billige slags romaner, hvor der på forsiden er en kvinde der læner sig op af en muskuløs mand, ofte i kilt. Ud over døren i kom ind af, er der endnu en dør.
Da i kigge ind i det næste rum, finder i pulterkammeret, som udgør resten af etagen. Overskuds møbler, udpyntning til højtider, støvede kasser og indpakkede billeder.
Pulterkammeret
Der er kun den dør i kom ind ad.
OOC:
Tænker det måske er tid at snakke om hvordan man genvinder hp og wp.Der er 3 slags hvil
Round, Strech og Shift - de står på jeres karakter ark. I kan kun tage 1 round og en strech rest pr shift

Hvad slags hvil vil i tage i det behagelige lænestole? Public
Round
Stretch
Shift
Vi skal ikke hvile, der foregår noget mystisk på etagen over os

Landsbyen Bramholt
Mar 24, 2025 1:29 pm
OOC:
Alistair har taget meget lidt skade og ikke brugt nogle WP, så han er okay med at fortsætte. Men hvis Thain har brug for en pause, så er han okay med detMar 24, 2025 7:59 pm
Thain gispede, da han så bibliotekt. Han skulle liiiige kigge lidt på bøgerne - bare et øjeblik, mens han bladrede. Men uden at vide af det faldt han ned i lænestolen med en stak bøger i hænderne, og måtte tvinge sig selv væk fra dem igen - sikkert med Alistairs insisterende rømmen.
OOC:
Tænker det naturligt at Thain tager et StretchLast edited March 24, 2025 8:01 pm
Rolls
HP - (d6)
(2) = 2
Will - (d6)
(1) = 1
Mar 24, 2025 8:52 pm
I tager 15 min pause hvor Thain læser og Alistair forbinder sin arm efter ulvebidet.
Bagefter går i op af vindeltrappen op til den næste etage. Dette er det magiske laboritorium en hver troldmand med respekt for sig selv har som minimum.

Da i følger tårnet rundt med uret ser i troldkvindesn arbejds bord, en en åben tryllebog. En rygsæk der ligge på gulvet. Men det som tager alt opmærksomheden er troldkvinden Mistrelva overfor en ung troldmand, som Thain genkender som Malarc. Begge står med foden inden i en magisk cirkel og begge er fokuseret på hinanden og en lille sort plet imellem dem.

De er lyn og røg omkring dem og røgen går til cirkelens kant. De står som frosset i tid. Alistair ser at lynene stadig bevæger sig ganske langsomt - som om at tiden går meget langsomt for dem inden i circlen. Den røg som opstod da de to troldmænd blev fanget i er fanget inden for cirklen, men uden for har den lagt sig igen.*
I resten af rummet går tiden normalt
Bagefter går i op af vindeltrappen op til den næste etage. Dette er det magiske laboritorium en hver troldmand med respekt for sig selv har som minimum.

Da i følger tårnet rundt med uret ser i troldkvindesn arbejds bord, en en åben tryllebog. En rygsæk der ligge på gulvet. Men det som tager alt opmærksomheden er troldkvinden Mistrelva overfor en ung troldmand, som Thain genkender som Malarc. Begge står med foden inden i en magisk cirkel og begge er fokuseret på hinanden og en lille sort plet imellem dem.

De er lyn og røg omkring dem og røgen går til cirkelens kant. De står som frosset i tid. Alistair ser at lynene stadig bevæger sig ganske langsomt - som om at tiden går meget langsomt for dem inden i circlen. Den røg som opstod da de to troldmænd blev fanget i er fanget inden for cirklen, men uden for har den lagt sig igen.*
OOC:
*Men det kunne jeg simpelthen ikke få chat-gpt til at lave for mig. Billedet giver jer stadig stemingen i lokalet.I resten af rummet går tiden normalt
Rolls
Thain: Spot Hidden (TN=6) - Roll - (1d20)
(19) = 19
Alistair Breslov: Spot Hidden (TN=10) - Roll - (1d20)
(2) = 2
Mar 24, 2025 9:10 pm
Alistair kigger forfærdet på de to troldmænd og så over på Thain, "Hvad- Hvad gør vi!? Jeg træder ikke ind i den cirkel!"
Rolls
Healing - (1d6)
(2) = 2
Mar 25, 2025 8:09 pm
"Malarc! - fordømt!" hvæsede Thain. Den fedterøv, læremesters yndling. Perfekte Malarc. Perfekte kindben. Perfekt studerende. Og hvad f… lavede han her!?
"Rør ikke ved noget!" advarede han Alistair.
Thain gik over til den åbne magibog og prøvede at gennemskue, hvad der var sket
"Rør ikke ved noget!" advarede han Alistair.
Thain gik over til den åbne magibog og prøvede at gennemskue, hvad der var sket
Rolls
Animism (TN=12) - Roll - (1d20)
(7) = 7
Mar 25, 2025 9:18 pm
Bogen er slået op på en side omkring en kæmpe beskyttelses formular, der kunne dække en by. Bindeledet er 9 hvide sten som lægges i en cirkel.
Mistrelva argumentere om hvordan dette beskyttelses rite kan, dels beskytte hele byen, men vigtigst af alt forhindre demoniske indtrængen.
Thain har også en rimelig ide om at noget er gået galt med det rite. Malarc har vist blandet sig midt under ritualet kritiske fase.
Thain er også sikker på at den sorte sky midt i mellem dem, kunne være en åbning til en anden verden.
Hvis de på en eller anden måde får trukket en af personerne ud af cirklen, vil det magiske backlash ramme den anden. Men Thain er sikker på at det er der som skal til for at stoppe dette ritual.
Skal de redde borgmesteren? Troldkvinden som har designet dette ritual, som har ændret hele byen. Hun er Baronens lovformelige embedsmand.
Skal de redde Thains ven? Han er blevet set skænnes med Mistrelva tidligere, så han havde nok en mistanke om at noget ikke hang sammen.
Har de alle informationerne til at træffe det rigtige valg?
Mistrelva argumentere om hvordan dette beskyttelses rite kan, dels beskytte hele byen, men vigtigst af alt forhindre demoniske indtrængen.
Thain har også en rimelig ide om at noget er gået galt med det rite. Malarc har vist blandet sig midt under ritualet kritiske fase.
Thain er også sikker på at den sorte sky midt i mellem dem, kunne være en åbning til en anden verden.
Hvis de på en eller anden måde får trukket en af personerne ud af cirklen, vil det magiske backlash ramme den anden. Men Thain er sikker på at det er der som skal til for at stoppe dette ritual.

Mistrelva af Ka'li

Malarc

Landsbyen Bramholt
Mar 25, 2025 9:33 pm
OOC:
Jeg ved vel i princippet ikke mere end at borgmesteren er i fare fra en jeg ikke kender?Mar 26, 2025 4:06 pm
Than fornemmede, at der ikke var tid at spilde - hvis han dog bare ikke var faldet sådan i staver over biblioteket! Og dog - det havde lige givet ham en smule vilje tilbage. Måske lige nok…
Noget måtte gøres - og han var nødt til at tage en chance.
"Vær klar, når jeg kaster min beskyttelsesformular på Malarc. Når formularen er kastet skal du gribe fat i Mistrelva og trække hende hurtigt ud af cirklen"
Beskyttelsesfoemularer var ikke Thains speciale, men det var derimod Malarcs- og Thain havde Malarcs formularbog!
Thain tog bogen frem og bladrede rundt - her var den - beskyttelsesformularen!
@BechDK hvis du vil bruge din menneske evne og have en anden condition end på INT så du, ingame, gerne forklare hvilken stat du bruger
Noget måtte gøres - og han var nødt til at tage en chance.
"Vær klar, når jeg kaster min beskyttelsesformular på Malarc. Når formularen er kastet skal du gribe fat i Mistrelva og trække hende hurtigt ud af cirklen"
Beskyttelsesfoemularer var ikke Thains speciale, men det var derimod Malarcs- og Thain havde Malarcs formularbog!
Thain tog bogen frem og bladrede rundt - her var den - beskyttelsesformularen!
OOC:
Jeg vil gerne kaste Protector som rank 4 og jeg vil gerne bruge min ability Adaptive til at kaste formularen med min viden fra Animism, som jeg har højere rank i. Hvad siger du til det? Jeg prøvede at begrunde Adaptive med min forklaring om formularbogen.OOC:
GM Edit: Pushed roll@BechDK hvis du vil bruge din menneske evne og have en anden condition end på INT så du, ingame, gerne forklare hvilken stat du bruger
Last edited March 26, 2025 4:08 pm
Rolls
Animism (TN=12) - Roll - (1d20)
(18) = 18
Thain: Animism (TN=12) - Pushed Roll - (1d20)
(1) = 1
Mar 26, 2025 4:11 pm
OOC:
Hov - ville have ventet med roll til jeg fik dit svar. ups.Men jeg vil gerne pushe roll.
Mar 26, 2025 7:21 pm
OOC:
Protector er en almen formular, som alle har adgang til - du kaster den med dine animisme skole, så det er ikke noget problemAlistair husker at have set en lang pin med en krog for enden, nede i pulder rummet. Det lå sammen med noget teater udstyr. Formentlig har de lavet noget show for hinanden og så brugt pinden til at trække folk af scenen efter deres optræden var blevet pinlig.
Rolls
Thain: Spot Hidden (TN=6) - Roll - (1d20)
(19) = 19
Alistair Breslov: Spot Hidden (TN=10) - Roll - (1d20)
(17) = 17
Mar 27, 2025 9:09 pm
Thain ville gå ned og hente pinden - det var sikkert fornuftigt at bruge et værktøj, så man ikke selv skulle række ind i cirklen…
Mar 27, 2025 9:52 pm
Alistair tilbyder at gøre det så Thain kan være klar med en magisk løsning hvis noget skulle gå galt
OOC:
Hvad ville jeg skulle rulle for det? Acrobatics?Mar 28, 2025 7:14 am
Sassafras says:
OOC:
Hvad ville jeg skulle rulle for det? Acrobatics?OOC:
Det med at placere krogen og hive kan ikke gå galt, så et check er ikke nødvendigt. Her er ingen stressMen jeg vil gerne have en beskrivelse af hvordan du gør og hvor du tager fat

Mar 28, 2025 10:05 am
Alistair tager pinden og nærmer sig langsomt cirklen. Han planter sine fødder, afventer Thains formular og prøver at få krogen rundt om borgmesterens talje for at hive hende ud.
load next