Fårets Forbandelse

load previous
Mar 14, 2025 8:51 pm
OOC:
Så ruller jeg Beast Lore, markant bedre der

EDIT: Well...det var så ligemeget xD resten af spillet er basically Thain der løser hele mysteriet og mig der slås mod at få fårene tilbage hvor de hører til
Last edited March 14, 2025 8:52 pm

Rolls

Beast Lore (TN=10) - Roll - (1d20)

(14) = 14

Mar 14, 2025 9:02 pm
OOC:
Jeg vil gerne hjælpe Alistair med dyrene, så han får boon. Alternativt kan han hjælpe mig (tn 12 eller hvad det nu hedder)
Mar 14, 2025 9:19 pm
OOC:
Hvis du har tn12, så hjælper jeg gerne. Hvis vi får lov :)

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 14, 2025 9:26 pm
Alistar prøver at gænge fårene ind på en en fold. Der er et af fårene som virkelig ikke vil ind på den fold. Den bliver ved med at gå hen til vejen hvor der tidligere har være en vandpyt og jorden er våd.
Den står og hopper lidt frusteret på forbenen og begyndt så at trække spor in den fugtige vej
[ +- ] Sporet skaber et ord
Landsbyen Bramholt
Mar 14, 2025 9:34 pm
"Errrrrrr....". Alistair er en lille smule usikker på at han læser det han tror at han gør. Han skæver til Thain og kigger på fåret.
OOC:
Nu har jeg været væk fra landsbyen i lang tid, men ville jeg kunne se om der var f.eks. var flere får end der plejede at være på den fold?
Mar 15, 2025 6:51 am
besynderligt! sagde Thain og gik langsomt hen mod fåret. Enten havde fårene her lært udsædvanlige tricks, eller også var der magi på spil.
Han bøjede sig ned og studerede dyret grundigere og hviskede til det Kan du forstå hvad jeg siger?
Han følte sig en smule dum og ville ikke give Alistair et dårligt indtryk.
Last edited March 15, 2025 6:52 am

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 15, 2025 9:43 am
Fåret nikker bekræftende til Thain.
Alistair ved at landsbyen har holdt en del får, men sådan umiddeltbart så virker det som om at der er lidt formange får.

Landsbyen Bramholt
Mar 15, 2025 11:29 am
Thain kigger underdrende på fåret.
"Er det her Mistrelvas skyld? Og hvor er hun?"

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 15, 2025 12:33 pm
Fået bare kigger på Thain. Ingen nik, ingen rysten på hoved. Så tilføjer han en tredie mulighed.
Eller ved du det ikke?
Da nikker fåret af ham
Landsbyen Bramholt
OOC:
Kort opsummering
I er kommet til landsbyen Bramholt
Der ser ud til at befolkningen er blevet forvandlet til får. Nogle af dem har en grad af menneske intelect.
Der er blevet fundet en hvid sten med et magisk anker punkt for en større magisk effect. Stenen blev fundet ved bygrænsen.
Alistair kigger ud over byen han engang kendte. Der er en ny bygning, som han ikke har set før. Faktisk er det bogmester gården som har fået tilføjet et tårn i tre etager.
Mar 15, 2025 1:08 pm
Alistair kigger lamslået på Thain og fårets "samtale". Det virker fuldstændigt forrykt at hele befolkningen er blevet forvandlet til får, men han kan samtidig ikke rigtig komme på en bedre forklaring. Mon hans forældre er blandt dem? En anden ting virker også klart for ham nu, Thain var ikke kommet for at kigge på fugle. Da han spotter tårnet, påpeger han det med det samme til Thain. "Det der er nyt. Vi bør nok undersøge det"
Mar 15, 2025 2:05 pm
Thain kigger underdrende på fåret.
"Er det her Mistrelvas skyld? Og hvor er hun?"

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 17, 2025 5:00 pm
I gå op imod den nye bygning med tårnet, da fået som Thain har snakket med pludselig begynder at gå i vejen og skubbe Thain i en anden retning.
I når lige at blive enige om at fået nok vil have jer ind i et bestemt hus, før en panisk mængde får kommer stormenen ned af vejen.
Landsbyen Bramholt

Ulve

runekyndig

Mar 17, 2025 5:51 pm
Tre ulve kommer rundt om hjørnet. De er på fåre jagt, selv om det er lidt forvirrende at jage får i en by.
OOC:
Nu kommer vi til initiativ reglerne.
Hver runde trækkes der initiativ kort. Det har jeg ikke fundet ud af at sætte GP op til at kun have 10, så vi bruger en d10 i stedet. Er tallet taget på fårhånd (pun) så trækker man 1 fra tallet, hvis det også er taget lækkes 1 til tallet.

Her slår ulvene 3 og Thain slår 3. Thain trækket 1 fra og får Initiatv 2 - Thain kan handle først.

NB: Du laver en handling, kast en formular, lav et agreb, et forsvar... Men kun en handling. Angriber ulvene fx Alistair og han vælger at forsvare sig, har han brugt sin handling denne runde.
Initiative Handling Status
Thain
Ulve
Alistair
Får løber I panik

Ulve

Rolls

Ulve initiativ - (1d10)

(3) = 3

Thain - (1d10)

(3) = 3

Alistair - (1d10)

(8) = 8

Mar 17, 2025 6:53 pm
Ved synet af ulvene handlede Thain hurtigt - hans magiske træning kunne nu blive hans redning…

Thain strakte armene op mod himlen, staven i den ene hånd.
Jeg påkalder dig, Tordensky, bringer af Lynild, Folkenes frygt. Lån mig din kraft!

En stråle af energi stakte sig fra den klare himmel og slog ned i ulveflokken!
OOC:
Kaster Lightning flash rank 2. Har slettet wp
Last edited March 17, 2025 6:59 pm

Rolls

Animism (TN=12) - Roll - (1d20)

(11) = 11

Lynild skade, rank 2 - (3d6)

(225) = 9

Mar 17, 2025 8:50 pm
OOC:
Tilføjer lige secondær skade til nabo ulven
Ulvenes pelst stritter ud til alle sider og springer til side da lynet slår ned. Den tredie ulv springer på det farlige menneske Thain. Den giver et bid i hans ben og springer tilbage.
OOC:
Thain tager 2 point skade, som eventuelle rustning absobere
Thain kaster magi
Ulve 1 undviger
Ulve 2 undviger
Ulve 3 angriber
Alistair
Får løber I panik
OOC:
Alistair har nu et "gratis" angreb på ulvene, der nu ikke kan forsvare sig i denne runde

Rolls

secondær lynild skade - (3d4)

(421) = 7

Ulv 1 Evade TN=12 - (1d20)

(7) = 7

Ulv 2 Evade TN=12 - (1d20)

(10) = 10

Ulv 3 Bid TN=14 - (1d20)

(8) = 8

Bid skade - (2d6)

(11) = 2

Mar 17, 2025 9:25 pm
Alistair giver et brøl og angriber den nærmeste ulv.
OOC:
Det var dog utroligt -_-
Last edited March 17, 2025 9:25 pm

Rolls

Swords (TN=12) - Roll - (1d20)

(18) = 18

Mar 17, 2025 9:29 pm
OOC:
bliver du vred? Eller Træt? ved at klikke en condition af, kan du få dig et reroll
Quote:
If you fail a skill or attribute roll, you can choose to push the roll, which means that you make another attempt. The new result applies, whatever it is. If you have boons or banes, you must re-roll all dice. You can never push a demon roll (a natural 20).
Whenever you push a roll, immediately after the re-roll, you suffer a condition. This means that you get a bane on all rolls for skills-based
on a certain attribute, and rolls against the attribute in question. Each attribute is linked to a certain condition. Thus, there are six different
conditions:
✦ Exhausted – STR
✦ Sickly – CON
✦ Dazed – AGl
✦ Angry – iNT
✦ Scared – Wil
✦ Disheartened – CHA

You decide which condition you get from pushing a roll, with two important restrictions:
✦ You cannot choose a condition you already have.
✦ You must be able to explain how the condition results from the action you are trying to perform. The GM has the right to reject clearly
unreasonable explanations. Once you have all six conditions, you may no longer push your rolls. In addition to their effects, conditions provide inspiration for roleplaying. Mark conditions on your character sheet.
Healing Conditions: You can recover from a condition by resting – for more on resting and healing, see page 52.
NPCs and Monsters: Only the player characters can push their rolls, not NPCs or monsters.
Mar 17, 2025 9:47 pm
OOC:
Hmmm, jeg tror ikke at han bliver vred endnu, slet ikke fordi at de andre checks ikke er noget han har været bevidst om. Men der skal nok ikke meget mere til, han bliver ret hurtigt vred
Mar 18, 2025 7:19 pm
Than havde ingen anden udvej end at prøve igen. Der var stadig tre ulve og Allistairs angreb havde ramt luften.
Igen påkaldte han Tordenskyen…

Rolls

Animism (TN=12) - Roll - (1d20)

(2) = 2

Lynskade - (2d6)

(64) = 10

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 19, 2025 7:16 am
OOC:
Initiative bliver rullet hver runde, og jeg bruger en d20 istedet blot for at minimere chancerne for at slå det samme resultat
Lynet slår igen ned blandt ulvene som springer til side igen. Men stemningen af kæphøje ulve til fåre-buffe er fordampet.

Thain kaster magi
Alistair
Ulve 1 undviger
Ulve 2 undviger
Ulve 3
Får løber I panik
Landsbyen Bramholt

Rolls

Thain - (1d20)

(1) = 1

Alistair - (1d20)

(8) = 8

Ulve - (1d20)

(20) = 20

Ulv 1 Evade TN=12 - (1d20)

(5) = 5

Ulv 2 Evade TN=12 - (1d20)

(11) = 11

load next

You do not have permission to post in this thread.