Fårets Forbandelse

load previous
Mar 19, 2025 9:57 am
Alistair, med en smule panik gemt bagerst i hans øjne, forsøger endnu en gang at ramme en ulv.

Rolls

Swords (TN=12) - Roll - (1d20)

(9) = 9

Short Sword - (1d10+d4+0)

(10) + (1) = 11

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 19, 2025 11:28 am
OOC:
Hvilken ulv går du efter?
Hvis du går efter ulv3 kan du få den til at forsøge et evade, og så ikke have en angrebs mulighed. Hvis du går efter ulv 1 eller ulv 2 slår du den ihjel, men det efterlader ulv3 til at angribe
Landsbyen Bramholt
Mar 19, 2025 11:29 am
Det skal helt klart være 1 eller 2 - ellers ender den her kamp aldrig. Det er godt nok svært at ramme noget
Mar 19, 2025 11:42 am
OOC:
BechDK says:
Det skal helt klart være 1 eller 2 - ellers ender den her kamp aldrig. Det er godt nok svært at ramme noget
Det er derfor at initiativet skifter hver runde. Med kun 1 handling i kamp kan man kun angribe eller undvige angrebet. Ikke begge dele.
I gamle drager og dæmoner Expert sættet var der nogel morale regler, for hvornår en modstander kunne finde på at stikke af. Dem vil jeg nok bruge snart - for du har ret, en kamp kan tage lang tid ellers.
Mar 19, 2025 2:29 pm
OOC:
Jeg tænker at jeg går efter Ulv 1, så kan vi forhåbentlig få den af brættet
Mar 19, 2025 3:46 pm
runekyndig says:
OOC:
BechDK says:
Det er derfor at initiativet skifter hver runde. Med kun 1 handling i kamp kan man kun angribe eller undvige angrebet. Ikke begge dele.
I gamle drager og dæmoner Expert sættet var der nogel morale regler, for hvornår en modstander kunne finde på at stikke af. Dem vil jeg nok bruge snart - for du har ret, en kamp kan tage lang tid ellers.
Ah - det giver god mening. Så hvis ulvene kommer først i runden, så bruger de deres action og så kan jeg kaste spells uden at de kan undvige. Jeg skal lige lære systemet.

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 19, 2025 4:20 pm
Alistair Breslov svinger sit sværd og den første ulv ligger død i græsset. Den tredie ulv springer op Alistair og bider ham i sværd armen
OOC:
8 point i skade. Men Alistair har en ringbrynje+en hjelm, og har en rustnings værdi på 4+1, så hans rustning absobere 5 point skade. De resterede 3 point bliver trukket fra hans hp
Initiative Handling Status
Thain kaster magi
Alistair angriber
Ulve 1 undviger død
Ulve 2 undviger
Ulve 3 bider Alistair
Får løber I panik
Landsbyen Bramholt

Rolls

Bid TN=14 @Alistair - (1d20)

(2) = 2

Bid skade - (2d6)

(26) = 8

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 19, 2025 4:24 pm
Den anden ulve begynder af pive som signal til den tredie at det her ikke er sjovt mere. Deres leder er allerede død.
De tager benene på nakken og stikker af ud af byen.
OOC:
I har tur før dem, men nu vil de stikke af, i kan lade dem løb eller sikre jer at de ikke kommer tilbage.
Edit: jeg kom til at glemme at lavt er godt - så ulvene handler først. Hvis Thain vil kaste endnu et lyn efter dem kan han nå det
Initiative Handling Status
Ulve 2 flygter
Ulve 3 flygter
Thain
Alistair
Får løber I panik
Landsbyen Bramholt

Rolls

Alistair - (1d20)

(14) = 14

Thain - (1d20)

(10) = 10

ulve - (1d20)

(3) = 3

Mar 19, 2025 6:22 pm
Thain ånder lettet op, da ulvene stikker halen mellem benene. Han kunne kaste endnu et lyn efter dem - men Magi skal ikke bruges unødvendigt.
Mar 19, 2025 7:55 pm
Alistair bander over det blødende sår på hans arm der nu drypper ned på jorden. Han kigger efter ulvene, men vælger ikke at sætte efter. Med den usikkerhed omkring hvad der er sket i landsbyen, så vil han spare alle de kræfter han kan. Han vender sin opmærksomhed mod det hus som fåret skubbede Thain hen imod.

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 20, 2025 10:08 am
Huset er et hus som så mange andre. En dør står på klem og der ser ud til at det har stået tomt nogle dage. Ildstedet er gået ud og er blevet koldt. Langbordet er støvet men der ligger en lille bog på bordet. Det er vist en ung piges dagbog, men det sidste indlæg er interessant.

Det er den tredie dag med storm og skænderier. Det er, som om hele verden er ved at gå fra forstanden. Jeg forstår ikke troldmændenes sager, men jeg ved, at vi er fanget midt i deres kamp.

For en måned siden kom han – den flotte unge troldmand fra den store verden udenfor. Han talte høfligt til Mistrelva i starten, sagde, han var her for at hjælpe. De brugte mange aftener i borgmesterens hus, talte lavmælt om gamle skrifter og magiske ting, jeg aldrig har forstået. Vi tænkte, at de var venner.

Men så begyndte uvejret. Ikke af vind og regn, men af ord. Den flotte troldmand kaldte Mistrelva for en løgner. Han sagde, at hun havde rørt ved kræfter, der ikke burde tilhøre noget menneske. Hun svarede med hårde ord – sagde, at han ikke forstod, hvad hun prøvede at gøre.

Der kom en aften, hvor de skændtes ude på torvet, så alle kunne høre det.

"Du leger med kræfter, der ikke kan kontrolleres!" råbte den flotte troldmand.
"Jeg leger ikke!" hvæsede Mistrelva. "Jeg beskytter! Du aner ikke, hvad du har stukket næsen i, dreng!"

Så svang hun sin stav, og et lysende skjold blinkede frem i luften foran hende. Han prøvede at tage hendes bøger, men hun jog ham væk med magi. Jeg husker, hvordan hans øjne lyste i natten – ikke af frygt, men af vrede.
Landsbyen Bramholt
Mar 20, 2025 7:12 pm
Thain læste dagbogen med rynket pande. Den flotte unge troldmand? Hvem kunne det være? Thain rodede i sin hukommelse - der var ikke mange troldmænd derude - måske var det ‘en han havde hørt om?

Jeg kan ikke lide det her - måske skal vi kigge efter flere sten med magiske inskriptioner. Se om det kan give mening. I det hele taget søge varsomt videre…

Rolls

Myths & Legends (TN=6) - Roll - (1d20)

(8) = 8

Mar 20, 2025 8:30 pm
Alistair klør sig i hovedet, alt det her med magi er ikke noget som han har specielt meget erfaring med. Det eneste han ved er at det skræmmer ham. "Vi må gå til borgmesterens hus. Det kan være at der er noget der som viser hvad hun har haft gang i"

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 21, 2025 6:38 pm
Da i kommer til bormesterens hus er hovedøren blokeret og der er en forfærdelig stank. Alistair lægger mærke til en mærkelig summen der komme oppe fra tårnet.

Landsbyen Bramholt

Rolls

Thain: Awareness (TN=6) - Roll - (1d20)

(11) = 11

Alistair Breslov: Awareness (TN=10) - Roll - (1d20)

(9) = 9

Mar 21, 2025 7:57 pm
Alistair påpeger summen overfor Thain imens han leder efter en anden vej ind.
OOC:
Ville han i værste fald kunne bryde døren op?
Mar 21, 2025 9:19 pm
Thain overvejede om et magisk kast kan fjerne blokaden på den anden side af døren, men han vender sin opmærksomhed mod lyden fra tårnet. Mondet var dyr?
OOC:
kunne magic flick mon fjerne blokade ?
Last edited Mar 21, 2025 9:20 pm

Rolls

Beast Lore (TN=12) - Roll - (1d20)

(13) = 13

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 22, 2025 9:10 am
Sassafras says:
OOC:
Ville han i værste fald kunne bryde døren op?
OOC:
Har lige været i reglerne for at se på rul uden en skill, (s31 Atrribute rolls), du skulle lave et basis styrke rul for at bryde døren op. For Alistair er det vist TargetNumber 6. Men det er ikke nødvendigt nu hvor Thain fik en god ide.

Ved fælles hjælp, Thain som knækker slåen og Alistair som lægger krafterne i, får i åbnet døren. Døren åbner langsomt som afsløre blod og mider på gulvet. Der har ligget 3 får bag døren, døde af sult og midt under forråndelsen. Det er kilden til den forfærdelige stank.

Inden for er
Modtagelses rum
Rummet er ca 3x4 meter, udfylder behovet for en entre, gardarobe og et venteværrelse
Der er døren i kom ind af, og en yderligere dør der står åben.
Her ligger 3 døde rånende fåre lig

Borgmesterens arbejdsværelse
Rummet er ca 4x5 meter. Der er her at borgmestere pligterne bliver udført. Af nævneværdigt er der et arbejdsbord og en bogreol.
Ud over døren i kom ind af, er der en yderligere dør som står åben.

Køkken alrum
Rummet er ca 4x5 meter. Køkken med et langt spisebord. Der ligger talerkner og krus til 4 personer. Der er roddet i lokalet. Sultne får har forsøgt at spise mad der ikke var designet til får.
Ud over døren i kom ind af, er der en lille dør med en slå på, og en kraftigere dør. Den kraftigere dør leder ind til tårnet.
Landsbyen Bramholt
Mar 22, 2025 3:34 pm
Stanken får næsten Alistair til at kaste op, og synet af de døde får bringer panikken tilbage hos ham. Kender han mon de mennesker som fårene var før transformationen? Han går ind i borgmesterens arbejdsværelse og prøver at se om han kan finde noget udover det sædvanlige.

Rolls

Spot Hidden (TN=10) - Roll - (1d20)

(13) = 13

Landsbyen Bramholt

runekyndig

Mar 22, 2025 8:54 pm
Alistair finder ikke noget relevant i arbejdsværelset.
Hvad fårene angår er det rimeligt sikkert at de tre engang var mennesker, der arbejde i bormestergården og ikke kunne komme ud efter forvandlingen.
Landsbyen Bramholt
Mar 23, 2025 1:35 pm
Modsat Alistair kan Thain ikke holde kvalmen væk og lugten i rummet bliver endnu værre.
Da han er færdig kigge han på døren til tårnværelset.
Lad os undersøge hvad der gemmer sig i tårnet! Måske kunne de bruge samme fremgangsmåde som hoveddøren…
Last edited Mar 23, 2025 1:35 pm
load next

You do not have permission to post in this thread.